זכויות אזרח אמריקאי בישראל – 6 הזכויות שכדאי לכם להכיר

כמעט ואין אזרחות נחשקת כאזרחות אמריקאית. עצם היותה המעצמה הגדולה בעולם המבטיחה לאזרחיה יציבות פוליטית וביטחון כלכלי וגופני, הן רק חלק מהסיבות לכך שהאזרחות האמריקאית הינה מצרך מבוקש. מלבד היציבות הכרוכה באזרחות במעצמה הגדולה בעולם, באזרחות האמריקאית גלומות יתרונות וזכויות רבים נוספים.

זכויות אלו עומדות לכם גם אם הינכם מחזיקים באזרחות ישראלית בנוסף לזו האמריקאית. אז אם הינכם אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל להלן שש הזכויות שכדאי לכם מאוד להכיר.

 

זכאות לדרכון שפותח דלתות

דרכון אמריקאי הוא ללא ספק סטאטוס יוקרתי. כל אזרח אמריקאי זכאי להנפיק דרכון אמריקאי. הדרכון האמריקאי מאפשר כניסה חופשית לארצות הברית לכל צורך, וללא היזקקות לבקשות אשרה ושהייה. זאת ועוד, הדרכון האמריקאי מאפשר תנועה כמעט וחופשית בעולם וחוסך את הצורך בהנפקת בקשות אשרה בחלק גדול ממדינות העולם.

 

אזרחות אמריקאית לילדים

אחד היתרונות המרכזיים באזרחות אמריקאית הינה היכולת להעבירה גם לילדכם. ככל שהינכם ובני זוגכם אזרחים אמריקאים, ואחד מכם התגורר בארצות למשך תקופת זמן כלשהי – ילדכם זכאים אף הם לאזרחות אמריקאית, ולכל הזכויות הגלומות בה. לחלופין וככל שרק אחד מכם הינו אזרח אמריקאי ילדכם יהיו זכאי לאזרחות אמריקאית במידה ואותו ההורה התגורר בארצות הברית למשך חמש שנים לפחות שנתיים מתוכם כשהיה מעל לגיל 14.

במידה ואינכם עונים אף קריטריונים אלו ניתן להיעזר באזרחות אמריקאית של אחד מהסבים – ככל שאחד מהסבים התגורר בארצות הברית למשך זמן של לפחות 5 שנים מתוכם שנתיים בהיותו של הסב מעל גיל 14 – ניתן להסתייע באזרחותו בכדי להעביר לילדכם את האזרחות האמריקאית.

למידע נוסף על אזרחות אמריקאית לילדים ראו המאמר שכאן.

סיוע במימון לימודים אקדמאיים

ארצות הברית מסייעת במימון לימודים אקדמאיים במוסדות מוכרים עבור אזרחיה. כן, כן שמעתם נכון. במטרה לעודד שוויון זכויות ולימודים אקדמאים בקרב אזרחיה, ממשלת ארצות הברית מעניקה הטבות מס לסטודנטים. אם הינכם אזרחים אמריקאים, בעלי מספר ביטוח לאומי (Social Security Number) ולמדתם במוסד אקדמי מוכר – הינכם זכאים לקבלת החזר מס בשווי של 2,500 דולרים בהתאם להוצאותיכם. אגב, ניתן לקבל 1,000 דולרים מתוך החזר המס כהחזר כספי.

מהו מוסד אקדמי מוכר? האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון והמוסד הבינתחומי בהרצליה – כולם נחשבים למוסדות המוכרים לצורך קבלת החזר המס.

 

החזר מס לילדים

ארצות הברית מעניקה לאזרחיה החזרי מס של עד 2,000 דולרים לכל ילד מתחת לגיל 17בכל שנת מס. אתם זכאים להחזר זה, גם אם הינכם בעלי אזרחות ישראלית כפולה וכל עוד אתם עומדים בקריטריונים הבאים:

  1. ילדכם מתחת לגיל 17.
  2. ילדכם מחזיק אף הוא באזרחות אמריקאית ובעל מספר SSN.
  3. ההכנסה השנתית של התא המשפחתית עולה על 2,500 דולרים אך אינה עולה על 200,000 דולרים לשנה.

במידה והינכם עומדים בקריטריונים הנ"ל תוכלו לקבל עד 2,000 דולרים עבור כל אחד מילדכם. השווי של ההחזר הינו תלוי רמת הכנסתכם וסטאטוס ההגשה של דוח מס ההכנסה השנתי. את ההחזר ניתן להפחית מחבות המס או לקבל כהחזר כספי.

לא זו בלבד, במקרים מסוימים ניתן לקבל החזר מס של עד 500 דולרים עבור ילדים מעל לגיל 17.

רוצים לדעת אם הינכם זכאים להחזר כספי זה? צרו עימנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

מענק קורונה

בעקבות משבר הקורונה העולמי, החליטה ממשלת ארצות הברית להעניק לאזרחיה מענק של עד 1,200 דולרים. גם אזרחים ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית זכאים לקבלת מענק זה. שיעור הזיכוי הינו תלוי רמת הכנסתכם וסטאטוס הגשת דוח המס השנתי לשנת 2019. אזרחים בעלי הכנסה שנתית שהינה מתחת ל 75,000 דולרים יקבלו את מלוא המענק (מלבד ילדים, המענק עבור ילדים עמוד על 500 דולרים לכל ילד), ואילו אזרחים בעלי רמת הכנסה גבוהה יותר יקבלו מענק בשיעור נמוך יותר.

בעקבות המשבר ארצות הברית העניקה לאזרחיה שורה ארוכה של הטבות. לפירוט המלא ראו המאמר שכאן.

 

זכות בחירה

אחרונה חביבה ברשימה שלנו הינה זכות הבחירה. כאזרחים אמריקאים אתם זכאים, גם בעת שהותכם בישראל, לנצל את זכות הבחירה שלכם ולהשפיע על עיצוב המדיניות של המעצמה הגדולה בעולם.

 

לסיכום

המשמעות של אזרחות אמריקאית הינה הנאה משפע ההזדמנויות הבלתי פוסקות שיש למעצמת על הזו להציע. אזרחיה זכאים לזכויות רבות גם כשהם מחזיקים באזרחות נוספת ולא מתגוררים בתחומי המדינה. אך יחד עם הזכויות מגיעות גם החובות.

צוות MasAmerica מורכב מרואי חשבון ועורכי דין אמריקאים וישראלים אשר בקיאים בכל רזי המקצוע, וישמחו לסייע לכם בתכנון מס אשר ימזער ואף יאיין את חבויות המס שלכם.

זכויות אזרח אמריקאי בישראל - 6 הזכויות שכדאי לכם להכיר
זכויות אזרח אמריקאי בישראל – 6 הזכויות שכדאי לכם להכיר

 

שאלון לבדיקת זכות החזר מס בארה"ב לאזרחים אמריקאים:

שאלות ותשובות בנושא

דרכון אמריקאי נחשב לפותחן דלת מכיוון שהוא סוג של זיהוי המאפשר לאזרחים אמריקאים לנסוע למדינות רבות ושונות. הוא גם מייצג את המעמד והזכויות של להיות אזרח אמריקאי.
אזרחים אמריקאים מקבלים סיוע במימון לימודים אקדמיים מכיוון שהם עשויים להיות זכאים למענקים, מלגות וצורות אחרות של סיוע כספי שיכול לסייע בכיסוי שכר לימוד ועלויות לימודיות אחרות.
החזר מס לילדים הוא החזר של כל מיסים ששולמו מטעם הילד. החזר זה נובע בדרך כלל מהעובדה שהילד אינו מרוויח מספיק הכנסה כדי להיות חייב מס.
מענק קורונה לאזרחים אמריקאים הוא מענק מיוחד הממומן על ידי ממשלת ארה"ב למתן סיוע כספי לאנשים ולמשפחות שנפגעו ממגיפת הקורונה. המענק נועד לסייע בכיסוי צרכים בסיסיים כגון דיור, מזון ושירותי בריאות.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושא מיסים אמריקאיים בלבד
צרו איתנו קשר

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים