שירותי שגרירות ארצות הברית בישראל לאזרח האמריקאי

חלק מתפקידיה של שגרירות הינו סיוע לאזרחי מדינת המקור בעת הצורך. שגרירות ארצות הברית בישראל אינה שונה. ואכן, שירותי שגרירות ארצות הברית בישראל לאזרחים אמריקאים רבים ומגוונים, ובהם: סיוע בעת צרה, הנפקת דרכונים, טיפול בהליכי התאזרחות וכדומה. במאמר שכאן נעמוד על כמה מהשירותים שתוכלו לקבל כאזרחים אמריקאים משגרירות ארצות הברית.

 

שגרירות ארצות הברית בישראל – מידע כללי

שגרירות הינה נציגות דיפלומטית של מדינה המצויה בשטחי מדינה אחרת. המדובר בדרג הדיפלומטי הראשון במעלה כאשר בראש השגרירות עומד השגריר. כך, שגרירות ארצות הברית בישראל מהווה נציגות דיפלומטית של ארצות הברית שבראשה עומד השגריר דיוויד פרידמן.

בשנת 2018 הועברה השגרירות לשכונת ארנונה שבירושלים כאשר השגרירות הקודמת ששכנה בתל אביב הוגדרה שלוחה של שגרירות זו. השגרירות אחראית לקידום האינטרסים האמריקאים בישראל ועוסקת ביחסים בין המדינות. מעבר לכך, השגרירות אמונה על מתן שירותים קונסולריים לאזרחי ארצות הברית השוהים בישראל, ובמקביל מטפלת בבקשות שהיה של אזרחים ישראלים.

 

שירותי שגרירות ארצות הברית בישראל לאזרחים אמריקאים

שירותי שגרירות ארצות הברית בישראל מתחלקים למספר תחומים: שירותי סיוע חירום, דרכונים ואזרחויות, משאבים מקומיים ותכניות פדראליות.

סיוע חירום

אחד מהיתרונות הבולטים המיוחסים להחזקת אזרחות אמריקאית הינו הסיוע וההגנה אשר מספק הממשל האמריקאי לאזרחים אמריקאים באשר הם ברחבי העולם. כך, בכל צרה, לא עלינו, זכאי האזרח האמריקאי לקבל את הגנת הממשל ואת מירב הסיוע האפשרי בכדי לחלצו. משכך, ככל שמתעורר צורך לסיוע חירום זכאי מי שהינו אזרח אמריקאי ליצור קשר עם השגרירות (בכל אחד מסניפיה) ולבקש את עזרתם. סיוע החירום נוגע גם לעניינים הבאים, ובכל אחד מהמקרים להלן ניתן לפנות לנציגי השגרירות:

  • מעצר של אזרח אמריקאי
  • חטיפת ילדים – חטיפת ילד בעל אזרחות אמריקאית בין על ידי הורה במסגרת מחלוקת על המשמורת ההורית, ובין על ידי זר.
  • מוות של אזרח אמריקאי – הסיוע כולל עזרה בעניין קרובה, העברת חפצי המנוח לארצות הברית והגשת דיווח על מקרה המוות לרשויות הרלוונטיות.
  • מקרה חירום רפואי – סיוע באיתור גורמי הרפואה הרלוונטים, סיוע בהעברת כספים מארצות הברית, סיוע ביידוע קרובי משפחה ובהעברת החולה לארצות הברית בתום ההחלמה.
  • סיוע לקורבנות פשע- סיוע לאזרחים אמריקאים שהיו קורבן לעבירה פלילית. הסיוע כולל יידוע בני משפחה, סיוע בהבנת הליכי החקירה והתביעה הפלילית בישראל, הפניה לגורמים הרלווונטים מבחינה רפואית ואחרת.

 

דרכונים ואזרחויות

השגרירות מטפלת בבקשות להנפקת וחידוש דרכונים של אזרחים אמריקאים. בנוסף מטפלת השגרירות בבקשות הכרה באזרחות של ילדים שהוריהם אזרחי ארצות הברית. כמו כן, בקשות של אזרחים אמריקאים לוותר על אזרחותם יטופלו גם הם בשגרירות האמריקאית. מידע נוסף על הנפקת אזרחות אמריקאית לילדים ועל ויתור על אזרחות אמריקאית ניתן למצוא כאן.

 

משאבים מקומיים

כאמור, אחד מהתפקידים המרכזיים של השגרירות הינו שימור יחסי המדינות, בין היתר עידוד קשרי תרבות וחברה ופתרון בעיות מסחר בין המדינות. משכך, בכל בעיה שיש לאזרח אמריקאי בישראל מול רשויות השלטון הישראליות, יש טעם ומקום לפנות לשגרירות האמריקאית.

הסיוע מצד השגרירות בהקשר זה יכלול בעיקר הפניה לגורמי השלטון הרלוונטי בישראל והסבר טיב ההליכים כפי שמתנהלים בישראל. כך למשל, באם יידרש האזרח לסיוע משפטי יוכלו נציגי השגרירות להסביר את אופן התנהלות ההליכים המשפטיים בישראל ולהפנותו לגורמי סיוע משפטי בישראל. בדומה, לו יזדקק אזרח אמריקאי לטיפול רפואי יוכלו נציגי השגרירות להפנותו לגורמי הרפואה הרלוונטיים.

בהקשר זה יש לציין כי שגרירות ארצות הברית בישראל מעניקה לאזרחים אמריקאים גם שירותים נוטריונים למי שברצונו להחתים מסמכים בנוכחות קונסול אמריקאי.

 

תכניות פדראליות

השגרירות מגשרת בעניינים מסוימים בין האזרח האמריקאי לרשויות ארצות הברית. כך, השגרירות יכולה לסייע בהגשת בקשות גיוס לצבא ארצות הברית מצד אזרחים אמריקאים. בדומה, השגרירות יכולה לסייע בהגשת בקשות להנפקת מספר ביטוח לאומי אמריקאי (Social Security Number). סיוע לאזרחים ותיקים גם הוא זמין במסגרת השגרירות האמריקאית.

ככלל, השגרירות אינה מסייעת בהתנהלות אזרחים אמריקאים מול רשות המיסים האמריקאית (IRS). כל התנהלות מול רשות המיסים האמריקאית תעשה באופן ישיר אונליין או באמצעות פירמות ייעוץ מס ישראליות המורשות להגיש דוחות וטפסים לרשות.

אם אתם אזרחים אמריקאים ואתם מתלבטים בעניינים עסקיים ומיסוי, צוות MasAmerica מורכב מרואי חשבון ועורכי דין אמריקאים וישראלים אשר בקיאים בכל רזי המקצוע, וישמחו לסייע לכם בתכנון מס אשר ימזער ואף יאיין את חבויות המס שלכם.

שירותי שגרירות ארצות הברית בישראל לאזרח האמריקאי
שירותי שגרירות ארצות הברית בישראל לאזרח האמריקאי

 

שאלון לבדיקת זכות החזר מס בארה"ב לאזרחים אמריקאים:

שאלות ותשובות בנושא

שגרירות ארה"ב בישראל מספקת שירותים דיפלומטיים וקונסולריים, לרבות שירותי ויזה ודרכונים, סיוע קונסולרי ודיפלומטיה ציבורית.
שגרירות ארצות הברית בישראל מספקת מגוון שירותים לאזרחים אמריקאים, לרבות סיוע חירום, מידע על חוקים ותקנות מקומיים, סיוע בתוכניות פדרליות וגישה למשאבים עבור אזרחים אמריקאים החיים בישראל או מבקרים בישראל.
סיוע חירום הוא סיוע הניתן על ידי שגרירות ארה"ב בישראל לאזרחים אמריקאים במצבי חירום, כגון מצבי חירום רפואיים, בעיות משפטיות או עניינים דחופים אחרים.
תוכניות פדרליות הן תוכניות הממומנות על ידי ממשלת ארה"ב, כגון ביטוח לאומי, מדיקייר ותוכניות סיוע פיננסי אחרות. שגרירות ארה"ב בישראל יכולה לספק סיוע בהגשת מועמדות לתוכניות אלה, כמו גם בתוכניות פדרליות אחרות.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושא מיסים אמריקאיים בלבד
צרו איתנו קשר

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים