מחזיקי גרין קארד נחשבים כאזרחים אמריקאים לצרכי מס

אנשים רבים חולמים על אזרחות אמריקאית ויש להם סיבות טובות לכך. אך מלבד היתרונות הרבים הקיימים למחזיקים באזרחות של אחת המעצמות הגדולות ביותר בעולם, ישנן גם לא מעט חובות, שאחת המשמעותיות מביניהן היא חובת הדיווח, ולעיתים גם תשלום, מס הכנסה. אז אם אתם מחזיקי גרין קארד ולא בטוחים מה כוללת חבות המס שלכם לרשות המיסים האמריקאית, המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

 

מחזיקי גרין קארד – אזרחים אמריקאים גם לצרכי מס

ארה"ב נחשבת לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, הן בשל היותה דמוקרטית והן בשל היותה מעצמה כלכלית עולמית, המעניקה הזדמנויות רווחיות רבות למשקיעים וחברות. בהתאם לכך, אזרחות אמריקאית היא חלומם של אנשים רבים, המצליחים להגשים את חלומם באמצעות תוכנית הגרין קארד, המעניקה לזכאים זכויות שונות ומעמד של תושב קבע.

לצד היתרונות הרבים הקיימים בהחזקת גרין קארד, ישנן גם לא מעט חובות נלוות, ביניהן עצם העובדה כי מחזיקי גרין קארד נחשבים כאזרחים אמריקאים לצרכי מס, כאשר שיטת המיסוי הייחודית של ארה"ב מחייבת אותם בדיווח, ולעיתים גם בתשלום מס, אף אם הם אינם גרים באחת ממדינות ארה"ב.

 

חובת הדיווח, ולעיתים גם התשלום, לרשות המיסים האמריקאית

אחד המאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקאי, הוא חבות הדיווח, ולעיתים גם התשלום, באופן פרסונאלי וללא הבדל בין שכירים לעצמאים, כך שגם מחזיקי גרין קארד, גם אם אינם מתגוררים באחת ממדינות ארה"ב ואף לא ביקרו בה מעולם, יהיו חייבים, בהינתן תנאים מסוימים, בדיווח מס הכנסה לרשויות.

כאן חשוב להדגיש, כי קיים הבדל בין חובת הדיווח לרשות המיסים לבין חובת התשלום עצמה, כאשר חובת הדיווח יכולה לחול באופן עצמאי ובלתי תלוי, כך שגם במקרים בהם הנישום אינו חייב בתשלום מס בפועל, עליו יהיה להגיש דיווח מס הכנסה כנדרש.

 

באיזה אופן מחזיקי גרין קארד יהיו חייבים בדיווח לרשות המיסים?

אזרחים אמריקאים והמחזיקים בגרין קארד, אשר עברו את סף ההכנסה הקבוע בחוק, יהיו חייבים בהגשת דו"ח למס הכנסה. באופן כללי ניתן לומר כי סף ההכנסה השנתית לעצמאים המחייבת בדיווח לרשויות המס היא הכנסה של 400 $, כאשר במקרה של שכירים, ישנם קריטריונים שונים, בהתאם לסטאטוס האישי של המדווח, הקובעת ספי הכנסה שונים.

קריטריון נוסף המחייב את מחזיקי הגרין קארד בדיווח לרשות המיסים, הוא החזקה בחשבונות זרים, כאשר חובת הדיווח במקרה זה תחול במידה ובסך כל החשבונות הפיננסיים של הנישום היה סכום של למעלה מ – 10,000 $, בכל נקודת זמן במהלך שנת המס.

 

לא דיווחתם? אתם חשופים לקנסות וסנקציות

רשות המיסים האמריקאית פועלת במאמץ רב למנוע את תופעת ההון השחור ומקדישה את מיטב משאביה ויכולות ההרתעה שלה, כדי להבטיח את תשלום דמי המיסים המגיעים לה. אחד הכלים ההרתעתיים של רשות המיסים האמריקאית, הוא היכולת להטיל קנסות גבוהים, הצוברים ריביות ואף סנקציות שונות, היכולות אף להגיע לשלילת הגרין קארד.

במקרה שלנו, לא מעט אנשים אינם מודעים לכך שגם מחזיקי גרין קארד נחשבים כאזרחים אמריקאים לצרכי מס, כך שהם בהחלט חשופים לאותם קנסות וסנקציות המוזכרים לעיל ולפיכך, חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, על מנת לוודא האם חובת הדיווח חלה עליכם וככל והתשובה חיובית, כיצד ניתן יהיה להסדיר את העדר הדיווח.

 

מהו הליך גילוי מרצון?

מתוך הבנה כי מחזיקי גרין קארד רבים אינם בוחרים שלא למלא אחר חובת הדיווח שלהם לרשות המיסים בכוונת זדון, אלא בשל אי הידיעה לכך שחלה עליהם חובת הדיווח, רשות המיסים האמריקאים גיבשה את תכנית הגילוי מרצון.

תכנית הגילוי מרצון נועדה לעודד אזרחים אמריקאים ומחזיקי גרין קארד למלא אחר חובת הדיווח שלהם, כאשר במסגרת התכנית, ניתן יהיה להסדיר את דיווחי המס, לקבל הגנה מפני סנקציות ועונשים שונים (ככל ואכן יתברר כי העדר הדיווח נעשה שלא בכוונת זדון) ולפתוח דף חדש ונקי מול רשות המיסים האמריקאית.

 

הכירו את הטפסים באמצעותם יש לדווח לרשות המיסים

טופס 1040

כדי לדווח על הכנסותיכם בהתאם לספי המס, שנקבעו על ידי רשות המיסים האמריקאים, לשכירים או לעצמאים, תידרשו למלאת דוח מס הכנסה, הנקרא טופס 1040 אשר רלוונטי לאזרחים אמריקאים ומחזיקי גרין קארד.

בטופס 1040 תידרשו למלאת פרטים אישיים, המתייחסים לסטאטוס והמעמד שלכם וכן פרטים כלכליים הנוגעים להכנסותיכם – מקור ההכנסות, היכן הופקו, שכר עבודה, הכנסות שמקורן לא מעבודה (קצבאות, דיבידנדים, ריביות ועוד). בנוסף, טופס 1040 כולל גם חלק ייעודי הנוגע לניכויי מס אפשריים.

 

טופס FBAR

במידה ואתם מחזיקים בחשבונות זרים, המנוהלים מחוץ לארה"ב, יהיה עליכם להגיש טופס FBAR בגין אותם חשבונות פיננסים, הכוללים חשבונות עו"ש, תכניות חיסכון, ביטוחים שונים ועוד.

 

מה עושים במקרה ומעוניינים לוותר על הגרין קארד?

ככל ואתם לא מתכוונים לבקר בארה"ב ואין לכם שום תועלת בהחזקת הגרין קארד, סביר להניח כי חובת הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, על הסנקציות והעונשים המחמירים העלולים להיות נלווים אליה, יכולה להיות דאגה מיותרת בשבילכם, איתה תוכלו להתמודד באמצעות וויתור על הגרין קארד שלכם. אך כפי שנראה, מדובר בצעד לא כל כך פשוט.

וויתור על הגרין קארד מתבצע באמצעות הגשת טופס I-407 חתום, בו אתם מצהירים באופן רשמי כי אתם מעוניינים לוותר על הסטאטוס שלכם כתושבי קבע. בנוסף, תצטרכו למלאת גם טופס 8854, במסגרתו תדרשו לדווח על כלל הנכסים וההכנסות שלכם, כך שרשות המיסים תוכל לוודא כי לא נותרו לכם חבויות מס כלשהן.

 

היבטי המיסוי` של וויתור על גרין קארד

וויתור על גרין קארד עשוי להיות כרוך גם בתשלום מס יציאה וכן בקבלת סטאטוס של "אזרח זר" אצל כל רשויות השלטון האמריקאיות, לרבות רשות המיסים. ולכן, לפני שמבצעים מהלך כזה, חשוב יהיה להתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, המכירה היטב את כלל ההשלכות וההיבטים המשפטיים והכלכליים של וויתור על גרין קארד.

שאלות ותשובות בנושא

מחזיקי גרין קארד נדרשים לדווח על כל הכנסתם ברחבי העולם לרשות המסים בארה"ב, רשות המסים הפנימית (IRS).
הליך גילוי מרצון הוא תהליך שבו נישומים חושפים את אי-ציותם לחוקי המס ל-IRS לפני ש-IRS מגלה את אי-הציות. תהליך זה מאפשר לנישומים להיכנס לחוק ולהימנע מעונשים חמורים.
אם ברצונך לוותר על הגרין קארד, עליך להגיש טופס I-407, רישום נטישת סטטוס תושב קבע כדין.
כאשר מוותרים על גרין קארד, חשוב להבין את השלכות המיסוי הכרוכות בכך. נישומים עשויים להיות חייבים במס יציאה על הנכסים שהם מעבירים מחוץ לארה"ב, ועשויים גם להיות חייבים במס הכנסה על כל רווח הון הנובע ממכירת נכסים בארה"ב. בנוסף, גולים עשויים להיות כפופים לדרישות דיווח מיוחדות.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים