אזרחות אמריקאית לילדים

הינכם אזרחים אמריקאים המעוניינים להנפיק אזרחות אמריקאית גם לילדכם? המאמר הזה בדיוק בשבילכם. בכדי לעשות קצת סדר בעניינים במאמר שכאן נעמוד על היתרונות שבאזרחות אמריקאית, נסביר באילו מקרים ילדכם זכאים לאזרחות אמריקאית (ובאילו מקרים אינם זכאים לאזרחות אמריקאית), ונפרט את שלבי הליך הנפקת האזרחות במקרה שילדכם אכן זכאים.

 

אזרחות אמריקאית לילדים – היתרונות

נראה כי אין צורך אפילו לפרט את היתרונות הכרוכים באזרחות באמריקאית. החל מהזכות להיכנס לארצות הברית (ולמדינות רבות נוספות) ללא אשרות, עובר להטבות כגון זכות הצבעה, החזרי מס לילדים וללימודים אקדמאיים, וכלה בהגנה שמעניקה ארצות הברית לאזרחיה מעבר לים במקרה הצורך. האזרחות האמריקאית לילדים עשויה לפתוח אופציות עתידיות לעניין לימודים וקריירה, ובגדול להבטיח את עתידם.

כמובן שלהחזקת אזרחות אמריקאית נלוות גם חובות, בעיקר בתחום המיסויי, ולכן נמליץ לקבל ייעוץ מקצועי פרטני לפני פתיחת הליך להנפקת אזרחות.

 

אזרחות אמריקאית לילדים – תנאי זכאות

לעניין האזרחות לילדים יש להבחין בין שני מקרים: ילדים שנולדו בארצות הברית וילדים שלא נולדו בארצות הברית.

 

אזרחות אמריקאית לילדים שנולדו בתוך ארצות הברית

על דרך הרב ילדים שנולדו בארצות הברית, גם אם הוריהם אינם אזרחים אמריקאים, יקבלו אזרחות באופן אוטומטי. נדגיש כי על אף שהאזרחות הינה אוטומטית הרי שמספר הביטוח הלאומי (Social Security Number -SNN), אשר משמש לזיהוי מול רשויות המדינה השונות אינו ניתן באופן אוטומטי ויש צורך להגיש בקשה להנפקת המספר בליווי תעודת הלידה.

אזרחות אמריקאית לילדים שנולדו מחוץ לארצות הברית

ילדים שהוריהם בעלי אזרחות אמריקאית אך נולדו מחוץ לארצות הברית יכולים לרכוש אזרחות אמריקאית בהתקיים התנאים המצטברים הבאים:

  1. אחד מההורים לפחות החזיק באזרחות אמריקאית לפני לידתם.
  2. ההורה גר לפני לידתם בארצות הברית למשך תקופה של לפחות חמש שנים כאשר לפחות שנתיים מתוכן היו בהיות ההורה מעל גיל 14.

יוער כי במידה ושני ההורים הינם בעלי אזרחות אמריקאית עוד לפני לידת הילד ואחד מהם התגורר בארצות הברית (גם אם לזמן קצר)- הילד יהיה זכאי אף הוא בקבלת אזרחות אמריקאית. במידה והתנאים הנ"ל לא מתקיימים, לדוגמא ההורה קיבל את אזרחותו לאחר הולדת הילד ו/או התגורר בארצות הברית תקופה של חמש שנים אך בהיותו מתחת לגיל 14, קיימת אופציה נוספת להתאזרחות הילדים, וזאת באמצעות "חוק הסבא".

"חוק הסבא" ובשמו המלא –  Child Citizenship Act of 2000, הינו חוק המעגן אופציית התאזרחות נוספת, המתבססת על אזרחותם האמריקאית אחד הסבים, וזאת עבור ילדים המבקשים להתאזרח אך אינם עונים על התנאים המצטברים לעיל.

אזרחות אמריקאית לילדים תעשה על פי חוק הסבא בהתקיים התנאים המצטברים הבאים:

  1. הילד הינו מתחת לגיל 18.
  2. אחד מההורים לפחות הינו אזרח אמריקאי עוד מלפני לידת הילד.
  3. אחד מהסבים של הילד הינו אזרח אמריקאי עוד מלפני לידת הילד, התגורר בארצות הברית למשך תקופה של לפחות חמש שנים, כאשר שנתיים מתוכן היו בהיותו של הסב מעל גיל 14.

ילד אשר מתקיימים אצלו התנאים הקבועים על פי חוק הסבא – יקבל אזרחות אמריקאית.

לנוחיותכם, נסכם את אפשרויות קבלת האזרחות האמריקאית עבור ילדים:

 

  אזרחות לפי מקום לידה אזרחות מכח הורים התאזרחות לפי חוק הסבא
מקום הלידה ארצות הברית – אזרחות אוטומטית. מחוץ לארצות הברית. מחוץ לארצות הברית
גיל הילד כבר בלידתו בכל גיל עד גיל 18 בלבד.
מעמד ההורים חסר חשיבות אחד מההורים החזיק באזרחות אמריקאית עוד לפני לידת הילד, והתגורר בארצות הברית לפחות חמש שנים מתוכן שנתיים בהיותו מעל גיל 14.

שני ההורים החזיקו באזרחות אמריקאית לפני לידת הילד, ואחד מן ההורים התגורר בארצות הברית.

אחד מההורים הינו בעל אזרחות אמריקאית
מעמד הסבים חסר חשיבות חסר חשיבות אחד מהסבים החזיק  באזרחות אמריקאית עוד לפני לידת הילד, והתגורר בארצות הברית לפחות חמש שנים מתוכן שנתיים בהיותו מעל גיל 14.

 

הליך הנפקת אזרחות אמריקאית לילדים

אזרחות מלידה

ילדים אשר נולדו בארצות הברית מקבלים אזרחות באופן אוטומטי ואין צורך בהגשת בקשה מיוחדת.

 

אזרחות מכח הורי

הליך קבלת אזרחות מתוקף אזרחות הורית יכול שתתבצע בכל אחד משגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם. במסגרת ההליך תוגש בקשה להכרה באזרחותו של הילד (Consular Birth Abroad application). מעבר למילוי טפסי הבקשה, יהיה על ההורים להגיש מסמכים רבים המעידים על אזרחותם ועל שהותם בארצות הברית, לרבות:

  • תעודת לידה מקורית של הילד
  • תעודת לידה מקורית של ההורה המחזיק באזרחות אמריקאית.
  • תעודת נישואים (או גירושין) של ההורים.
  • תיעוד לגבי אזרחותו של ההורה הזר.
  • תיעוד המוכיח שהות של ההורה בארצות הברית למשך תקופת הזמן הקבועה בחוק. ניתן להוכיח שהות על ידי אישורי תשלום מיסים, אישורי העסקה, אישורי לימודים וכדומה.

לאחר הגשת כלל הטפסים יתבצע ראיון קצר בשגרירות וזאת בנוכחות ההורה והילד. יש אפשרות להגיש את הבקשה מבלי לבצע ראיון, אולם אז משך ההליך עד לקבלת אישור/דחיית הבקשה עשוי להתארך.

 

 אזרחות לפי חוק הסבא

הליך קבלת אזרחות לפי חוק הסבא תתבצע אך ורק בארצות הברית, וזאת בניגוד לקבלת אזרחות מכח הורי אשר יכולה להתבצע בכל אחד מהשגרירויות ברחבי העולם. גם במסגרת הליך זה יוגש טופס בקשה ומסמכים המהווים תימוכין לאזרחות ההורים והסבים ולמגוריהם של הסבים בארצות הברית למשך התקופה הקבועה בחוק.

לאחר הגשת המסמכים יקבע ראיון בשירותי האזרחות וההגירה האמריקאים אליו יזומנו ההורים והילד. במידה וילדכם ימצא זכאי לאזרחות – תקבלו תעודת אזרחות ותוכלו לפעול להנפקת דרכון ומספר SSN.

 

לסיכום

ילדכם יכולים להיות זכאים לאזרחות אמריקאית מתוך שלוש הסיבות שהסברנו קודם לכן. אך יחד עם הזכות להיות אזרח אמריקאי, מגיעות גם המחויבויות. צוות MasAmerica מורכב מרואי חשבון ועורכי דין אמריקאים וישראלים אשר בקיאים בכל רזי המקצוע, וישמחו לסייע לכם בתכנון וייעוץ מס אשר ימזער ואף יאיין את חבויות המס שלכם. 

אזרחות אמריקאית לילדים
אזרחות אמריקאית לילדים

 

שאלון לבדיקת זכות החזר מס בארה"ב לאזרחים אמריקאים:

שאלות ותשובות בנושא

על פי חוק זה, ילד שנולד בארצות הברית הוא אוטומטית אזרח אמריקאי, ללא קשר לסטטוס ההגירה של ההורים. בנוסף, ילד שנולד להורה אמריקאי אחד לפחות, ללא קשר למקום בו נולד הילד, יהיה גם אזרח ארה"ב.
ישנן מספר דרכים לילד שלא נולד בארצות הברית לקבל אזרחות אמריקאית. הדרך הנפוצה ביותר היא דרך הוריהם. אם אחד מהוריהם או שניהם אזרחי ארה"ב, הילד הוא אוטומטית אזרח ארה"ב. דרך נוספת היא באמצעות התאזרחות. תהליך זה מחייב אדם לעמוד בדרישות לאחר עמידה בדרישות אלה, הפרט יכול להגיש בקשה להיות אזרח מתאזרח.
חשוב שילדים יקבלו אזרחות אמריקאית מכיוון שהיא מספקת להם זכויות והרשאות מסוימות, כמו זכות הצבעה, הזכות לכהן בתפקידים ציבוריים וזכות לקבל הטבות מסוימות כמו ביטוח לאומי.
כדי לקדם אזרחות אמריקאית לילד, ההורים יכולים לעודד את הילד לקחת חלק בפעילויות מסוימות, כגון הרשמה להצבעה, השתתפות בטקסי התאזרחות או אירועי תרבות אחרים, והתנדבות בקהילה.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושא מיסים אמריקאיים בלבד
צרו איתנו קשר

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים