סוגי המיסים השונים באמריקה: סקירה כללית

החלום האמריקאי, שמתבסס על היותה של אמריקה "ארץ האפשרויות הבלתי-מוגבלות", תמיד היה סיפור מוכר בכל בית – אפילו בישראל. למשל, אותו דוד רחוק שנסע בשנות השמונים עם 100$ ומזוודה, וחזר אחרי כמה שנים לחופשה בארץ עם אותה מזוודה, אבל עם מפעל חיים שלם. אבל באותו החלום האמריקאי ורוד, לא סיפרו לנו אף פעם על ענייני המיסים. על כמה הם יכולים להיות מסובכים, ועל מי יכול לעזור לנו בהסבר על המיסים השונים שקיימים בארה"ב. בדיוק בשביל זה כתבנו את המאמר הבא. מוכנים? Let's go

 

מי נדרש לדווח לרשויות המס בארה"ב על הכנסותיהם?

כל אזרח של ארה"ב, אשר מתגורר במדינה או לחילופין מתגורר במדינה אחרת; כל אדם המחזיק בגרין-קארד (כרטיס זיהוי המקנה את היות אדם תושב קבע אך ללא אזרחות אמריקאית) וכן חברות אשר מקבלות כספים ממקור אמריקאי – כל אלו מחויבים על פי החוק בארה"ב לדווח על ההכנסות וכמובן לשלם מיסים.

דבר שחשוב להבין ואינו ידוע ברוב הציבור: גם אנשים אשר משתכרים במשכורת שהינה נמוכה משמעותית משכר המינימום (0-10,000$) מחויבים לדווח על הכנסותיהם, בכדי שתוכל להיבחן זכאות להחזרי מס.

הדיווח ל-IRS (קיצור למילה Internal Revenue Service, שהינה רשות המיסים בארה"ב) הינו חובה שנתית, ואי-דיווח לרשויות יכולה לגרור עמה סנקציות וקנסות שיכולים להגיע לסכומי עתק – עשרות ומאות אלפי דולרים, ובמקרים מרחיקי לכת אף להגיש בקשה לשלילת הדרכון האמריקאי.
לעיתים קרובות, מסתבכים אזרחים ישראליים עם הגשת הטפסים מאחר והבירוקרטיה אינה מובנת ופשוטה לכל אדם – ודאי לכל אלו שאינם דוברי אנגלית כשפת אם, ומחויבים לדווח לרשויות המס מתוקף כזה או אחר.

אז מה עושים בכדי לוודא שלא ישללו לנו את הדרכון ולא ניכנס לבעיות עם רשויות המס בארה"ב? מתייעצים עם המומחים שלנו ב"מס אמריקה". אך לפני כן, נספר לכם מעט על סוגי המיסים השונים באמריקה.

מס שולי

שיטת המיסוי בארצות הבית עובדת בעיקרה ממש כמו שיטת המיסוי הישראלית – על פי מדרגות מס. קרי, ככל שההכנסה גדולה יותר – שיעור המס עולה. מס שולי הינו בעצם שיעור המס שמשלם הנישום (כל אדם אשר רשום במערכת של מס הכנסה קרוי נישום) ע"פ מדרגת המס שבה הוא נמצא.

שיעורי המס באמריקה נעים בין 10% לבין 37%.

 

מס חברות

מדרגות המס עבור חברות בוטלו באופן גורף בשנת 2018 לאחר רפורמת מס מקיפה, שהתרחשה כשנה לאחר הפיכתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב, ונקבעה מדרגת מס אחידה לכל החברות – 21%.
מצד אחד, חברות גדולות ומצליחות מרוויחות מהרפורמה הזו, מכיוון שהיו רגילות לשלם אחוזי מס גבוהים בהרבה בעבר – אך הרפורמה נועדה בשביל להשאיר את אותן החברות בשוק האמריקאי, ושלא יברחו למקומות בשאר העולם.

מאידך, רפורמת המס פוגעת קשות במעמד הנמוך-בינוני, שהוא הרוב הגדול בארה"ב. חברות שהיו רגילות ליהנות משיעורי מס שוליים (נמוכים משמעותית מ-21%) או לחילופין משיעורים מופחתים על רווחי הון – נפגעות בכך שכעת הן משלמות סכום זהה לחברות הענק, ואותם הסכומים עלולים למוטט את החברות שלא מכניסות מיליוני דולרים בחודש.

 

מס רווח הון

הכנסה מרווח הון אינה הכנסה בעקבות העבודה השוטפת והמחזורית של העסק (הכנסה פירותית), אלא הכנסה חד-פעמית גדולה שלא תחזור על עצמה. ישנם מצבים בהם ההכנסה ההונית לא הייתה מתוכננת כלל וכלל, ובעל העסק הוכרח לקבל אותה בעקבות אילוצים כאלו ואחרים.
אם ניקח לדוגמא עסק של כלי כתיבה וציוד משרדי; ההכנסה השוטפת והמחזורית של העסק היא מכירת עטים, מחברות ושאר ציוד משרדי – אך מכירת העסק עצמו נכנס תחת הגדרת "הכנסה הונית".

מס רווח ההון הוא מס אשר חל על הפרש הרווח מעסקת המכירה לבין מחיר הרכישה, ושיעוריו משתנים ביחס למוצר שנמכר, שנעים בין 0%-28%.

 

מס עיזבון

כאשר אדם הולך לעולמו, לעיתים הוא מותיר אחריו מספר נכסים. לאחר מותו, מועברים אל יורשיו אותם הנכסים – וגם עליהם חלים מיסים, בין אם אתם אזרחים אמריקאיים או אזרחים זרים שאותם הנכסים שנותרו היו בשטחה של ארה"ב. במצבים של מס עיזבון, תושבי ארה"ב מרוויחים בגדול. רק מסכום של 11 מיליון דולר ומעלה יחול מס עיזבון, שיעמוד על 40%. לעומתם, אזרחים זרים שירשו נכסים בשטח ארה"ב, על כל נכס בשווי 60,000$ ומעלה ישלמו 35% מס.

 

מס אמריקה, עושים לכם סדר בתוך כל הבלאגן

אם גיליתם רק לאחרונה כי אתם מחויבים על פי החוק האמריקאי לדווח ולשלם מיסים בארה"ב, כנראה שאתם מוכי הלם ואובדי עצות לחלוטין. הרי זה לא היה בתכנון, ואיך בכלל מעבירים את כל הטפסים האלו לרשויות החוק בארה"ב?

בדיוק בשביל אנשים כמוכם הקמנו את מס אמריקה. אולי תופתעו לגלות, אך למעלה מ-300 אלף ישראליים מחויבים על פי החוק האמריקאי לדווח באופן שנתי על הכנסותיהם. בזכות עורכי הדין ורואי החשבון שלנו בעלי הניסיון הרב, אנחנו זוכים לעזור לאלפי ישראלים בשילוח הדו"חות לארצות הברית באופן מקצועי, הגון וכמובן – הכי מהר שאפשר.

אז אם מצאתם את עצמכם מחויבים לדווח על הכנסותיכם השנתיות לרשויות המס האמריקאיות, ואתם רוצים לוודא שכל הטפסים יעברו באופן חלק ואיכותי – צרו עמנו קשר עוד היום. אנחנו בחברת מס אמריקה תמיד שמחים לקבל עוד אנשים למשפחה הענקית שייצרנו במהלך השנים.

 

שאלות ותשובות

נולדתי באמריקה ואני בעל אזרחות אמריקאית, אבל עליתי לארץ בגיל צעיר ולא עבדתי מעולם בארה"ב. האם אני מחויב לדווח על הכנסות בכל זאת?
כמובן. כל אזרח אמריקאי, בין אם מתגורר בשטחה של ארה"ב או מחוצה לה – מחויב בדיווח לרשויות המס האמריקאיות באופן שנתי על הכנסותיו.

 

קראתי עכשיו את המאמר, וגיליתי שלא דיווחתי לרשויות המס בארה"ב על ההכנסות שלי במשך שנים. מה עושים?

במקרה כזה, שרווח בציבור הרבה יותר משנדמה לך – חשוב ליצור קשר איתנו בהקדם האפשרי. נוכל להדריך אותך כיצד לפעול באופן רטרואקטיבי אל מול רשויות המס האמריקאיות, אילו מסמכים חשוב לחפש ולשמור, והאם אתה מחויב בקנסות כאלו ואחרים בעקבות אי הדיווח במשך התקופה.
בזכות אנשי המקצוע המיומנים שלנו במס אמריקה, אשר ראו מאות ואלפי תיקים בנוגע לישראלים החייבים בדיווח רטרואקטיבי לרשויות המס, נוכל לסייע בסידור וניסוח הבקשה והעברת הטפסים באופן מקוון ומקצועי.

מתי צריך להגיש את הדו"חות השנתיים לרשויות המס האמריקאיות?

כל אדם אשר מתגורר בשטחה של ארצות הברית מגיש את הדו"חות עד ה-15 באפריל, ואפשרי להגיש בקשה לאורכה, שתינתן עד ה-15 באוקטובר.  אדם אשר לא מתגורר בשטח ארה"ב, מגיש את הדו"ח עד ה-15 ליוני, וגם במקרה זה ניתן להגיש בקשה לאורכה עד ה-15 באוקטובר, ואף אורכה נוספת עד ה-15 בדצמבר.

בנוסף, כאשר מדובר במס חברות – יש להגיש את הדו"ח עד ה-15 במרץ, וניתן להגיש אורכה עד ה-15 באוקטובר.

 

אילו קנסות וסנקציות אפשר להטיל על אדם שלא מגיש דו"חות שנתיים?

מתשלומי מס גבוהים, דרך קנסות של מאות אלפי שקלים ואף שלילת דרכון. זו אחת הסיבות שחשוב מאוד להגיש דו"חות שנתיים לרשויות המס.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }