ההיסטוריה של המיסוי באמריקה: מהייסוד ועד היום

בכל מדינה מתקדמת אנחנו יכולים למצוא מערכת מס. מערכת המס שנקבעת בחקיקה של המדינה, מאפשרת העמדת תקציבים לצורך מתן שירותים, שמירת ביטחון האזרחים ופיתוח תשתיות. גביית המס בארצות הברית התחילה עבור צורך ספציפי, אך נשארה עם העם האמריקאי עד היום. ההיסטוריה של המיסוי באמריקה: מהייסוד ועד היום, במאמר הבא.

 

מערכת המיסוי של ארצות הברית

כשאנחנו מסתכלים על העולם כפי שהוא היום, מבחינה כלכלית, אנחנו יכולים לראות שבכל מדינה מתוקנת, ובוודאי שבכל מדינה מתקדמת, פועלת מערכת מס תקינה. מערכות המס נבדלות בין מדינה למדינה, אך העיקרון שלהן זהה – המדינה קובעת מיסוי מסוים, ששיטת הגבייה שלו וחלקו בהכנסה גלויים לאזרחים, והאזרחים משלמים את המס בזמן. גם בעבר הרחוק היה נהוג לשלם מיסוי לאצולה, אך מיסוי זה היה לא צודק, לא מעוגן על ידי פרלמנט שנחבר בצורה דמוקרטית ושיטת הגביה לא הייתה גלויה. ההיסטוריה של המיסוי באמריקה, המעצמה הבולטת בעולם כיום, כמעט והתחילה במקרה, אך נשארה עם העם האמריקאי עד היום. במס אמריקה, אנו נסייע לכם בכל מה שקשור למיסוי בארצות הברית, בצורה מעודכנת לחקיקה האמריקאית.

 

איך הכל התחיל 

התחלת ההיסטוריה של המיסוי באמריקה טמונה באחד האירועים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה הכללית של ארצות הברית – מלחמת האזרחים האמריקאית. כשהאיחוד, בתמיכת ממשלת ארצות הברית, נלחם בקונפדרציה, היה ברור שהכרעת המלחמה לצד זה או אחר תוביל לשינוי ההיסטוריה. לכן, הוחלט שמס יגבה מאזרחי מדינות האיחוד, כדי לממן את ההוצאות הכספיות של המלחמה ולהבטיח עליונות צבאית. גביית המס, כללה בין היתר:

  1. התחלת גבייה כשנה לאחר פרוץ המלחמה 

  2. מימון משמעותי של כוחות הצבא – כחמישית מתקציב הצבא 

  3. התחייבות להפסקה תוך 10 שנים 

 

הבנת חשיבות גביית המס במהלך ההיסטוריה של המיסוי באמריקה 

למרות ההתחייבות לסיים את גביית המס, בפועל הממשלה המשיכה לגבות מס מהאזרחים, גם עשרות שנים לאחר שנגמרה המלחמה. הדבר נבע מתוך הבנה שהכסף העצום שנכנס אל התקציב של המדינה, נתן אפשרות לממשלה לחזק את הצבא, לקדם פרויקטים שונים, להעניק שירותים ולבנות תשתיות. גביית המס הפכה לחלק מהחיים בארצות הברית, אך זאת מבלי שהיא הייתה מעוגנת בחוק. במידה ואתם אזרחים אמריקאים, או מחזיקים באזרחות אמריקאית, אנו נעניק לכם סיוע בכל הקשור לדיווח המיסוי בצורה הנוחה ביותר לשירות הכנסות הפנים – רשות גביית המיסים האמריקאית, שהוקמה בסופו של דבר.

 

הקמת ה-IRS

הפירוש ראשי התיבות IRS הוא Internal Revenue Service. זהו שמה של רשות גביית המיסים האמריקאית. כחלק מההיסטוריה של המיסוי באמריקה האמריקאים המשיכו לשלם מס גם עשרות שנים לאחר שנגמרה מלחמת האזרחים האמריקאית, ובשלב מסוים הממשל הבין שאי אפשר להמשיך בגביית מס בצורה שאינה סדורה. ב-1913 הוסדרה גביית המיסים בחוקת ארצות הברית, והוקמה לשכת הכנסות הפנים, שבהמשך שינתה את שמה ללשכת הכנסות הפנים (IRS). גוף זה קיבל את הסמכות החוקתית לגביית מיסים מהאזרחים, לפי מה שהוסדר בחקיקה ולא מעבר לכך. במס אמריקה נסייע לכם לדווח על המיסוי השונה, וזאת באמצעות הניסיון הרב בחשבונאות האמריקאית שצברנו. בין היתר, נסייע לכם עם דיווח, ייעוץ ותשלום בכל הקשור למיסים הבאים, שנגבים על ידי ה-IRS:

  1. מס הכנסה 

  2. מס מתנות

  3. מס רכוש 

  4. ביטוח לאומי ממעסיקים 
  5. מס חברות
  6. ביטוח בריאות 
  7. מס קנייה

 

דיווח מס בארצות הברית

אחד התהליכים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של המיסוי באמריקה הוא דיווח מס. מטרת דיווח המס היא לאפשר לרשויות המס האמריקאיות להבין את ההכנסות הכוללות של האזרחים במהלך השנה, ובכך לחייב אותם בתשלום מיסים. דיווח המס נעשה באמצעות מילוי טופס 1040. אנחנו נלווה אתכם בדיווח מס באמצעות הגשת טופס זה, במידה ואתם אזרחים אמריקאים או מחזיקים בגרין קארד.

 

טופס FBAR

כחלק מחובת הדיווח שנקבעה במהלך ההיסטוריה של המיסוי באמריקה, האזרחים נדרשים גם לדווח על נכסים פיננסיים שונים. חשבונות העובר ושב, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה, קופות גמל, ביטוחים עם מרכיבים חסכוניים, חסכונות שונים ופיקדונות – על כל אלו יש לדווח באמצעות טופס FBAR. אנחנו במס אמריקה מתמחים בין היתר בסיוע בהגשת טופס FBAR.

 

ארגון מחדש 

בהתאם לגורמים שונים, ישנם שינויים בחלקים נרחבים הקשורים לממשל, בכל מדינה. כתוצאה מכך, גם בארצות הברית הוחלט לבצע ארגון מחדש ל-IRS, באמצע שנות החמישים. ארגון מחדש נוסף בוצע ב-1986, ותהליכים שונים בגביית המס מתעדכנים הודות ליכולות טכנולוגיות חדשות. לדוגמא, כבר כמה שנים שרוב האזרחים מדווחים באמצעות מחשוב ל-IRS. אנו מעודכנים בכל השינויים ובכל העדכונים הקשורים לדיווחי המס, ובכך מעניקים שירות עדכני ואיכותי ללקוחות שלנו.

 

מיסוי באמריקה וגרין קארד 

ישנם כמה דברים שנקבעו במהלך ההיסטוריה של המיסוי באמריקה, שכדאי לשים לב אליהם. לא מעט ישראלים למשל מחזיקים בגרין קארד ומתגוררים בארצות הברית. גם הם נדרשים לדווח לרשויות המס. אנו נסייע לכם בביצוע ההליך הזה במידה ואתם מחזיקים בגרין קארד.

 

מיסוי אזרחים שאינם גרים בשטחי ארצות הברית

גם אזרחים אמריקאים שאינם גרים בשטחי ארצות הברית חייבים בדיווח שנתי למס הכנסה, כפי שנקבע במהלך ההיסטוריה של המיסוי באמריקה. חשוב לזכור שהחוק בארצות הברית קובע שגם שכירים וגם עצמאים ידווחו מס, לא משנה היכן הם מתגוררים. אם אתם מתגוררים מחוץ לארה"ב ומחזיקים באזרחות אמריקאית, אנו נסייע לכם בדיווח השנתי.

 

החזרי מס בארצות הברית 

המיסוי באמריקה לא כולל רק גבייה, אלא גם מאפשר לאזרחים להנות מהחזרי מס במקרים שונים – לרוב כשהמדינה מתרשלת בחישוב המס, או בהתאם לתנאי זכאות. במס אמריקה נייעץ לכם בנוגע להחזרי מס, ונעזור לכם לשלם את הסכום שאתם צריכים ולא מעבר לכך.

 

שאלות ותשובות

מה חשוב להכיר בהיסטוריה של המיסוי באמריקה מהייסוד ועד היום?

ההיסטוריה של המיסוי האמריקאי התחילה במלחמת האזרחים האמריקאית, נמשכה גם עשרות שנים לאחר סיום המלחמה ולבסוף עוגנה בתיקון לחוקה. האזרחים האמריקאים נדרשים לדווח למס הכנסה באופן שנתי, וזאת על מנת שניתן יהיה לבצע גביית מיסים בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

 

האם חל שינוי בדיווח המס מהתחלת ההיסטוריה של המיסוי באמריקה?

החוק האמריקאי קובע כיום שכל אזרח מחויב בדיווח מס שנתי. אם בישראל עושים זאת לרוב רק עצמאים, חברות, עצמאים שעובדים כשכירים או שכירים שמעוניינים בקבלת החזר מס, בארה"ב החובה הזאת חלה על כל האזרחים. ההתקדמות הטכנולוגית בעשורים האחרונים הובילה לכך שבשנים האחרונות ניתן לדווח ל-IRS באופן מקוון, אופציה בה בוחר הרוב המוחלט של מדווחי המס בארצות הברית.

 

על מה אחראית ה-IRS?

ה-IRS, רשות המיסים האמריקאית, היא גוף מטעם הממשלה שאחראי על גביית המס. בין היתר, היא אחראית על גביית מס הכנסה, ביטוח לאומי ממעסיקים, מס מתנות, מס רכוש, מיסי קנייה שונים, ביטוח בריאות לזכאים (מדיקר) ומס חברות. דיווחי המס השונים מיועדים אליה, והיא גם אחראית לחלק החזרי מס לזכאים.

 

מי נדרשים בדיווח מס?

אזרחים אמריקאים נדרשים לדווח מס באופן שנתי. בנוסף אליהם, גם מחזיקי גרין קארד מחויבים בדיווח זה, כמו גם אזרחים אמריקאים שלא מתגוררים בארה"ב.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }