השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית: יתרונות וחסרונות

מיסוי הוא לא רק חלק מהחיים שלנו, אלא גם חלק משמעותי מהחיים של כמעט כל אזרח בכל מדינה מתקדמת. המיסוי בארצות הברית התחיל עוד בימי מלחמת האזרחים, ונמשך עד היום. הוא מהווה חלק משמעותי בתרבות הכלכלית האמריקאית, אך מה היא ההשפעה המעשית שלו על הכלכלה? על השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית: יתרונות וחסרונות, במאמר הבא.

 

המיסוי בארצות הברית 

המס הוא חלק בלתי נפרד מהכלכלה האמריקאית. ארצות הברית מטילה מיסים שונים על האזרחים שלה, עוד מהמאה ה-19. בארצות הברית, כל אזרח נדרש לדווח באופן שנתי על ההכנסות שלו. אם בישראל אנו רגילים לתרבות מס מצומצמת יחסית מבחינה כלכלית, מכיוון שבעיקר עצמאים נדרשים לדווח לרשות המיסים על ההכנסות השנתיות שלהן, בארצות הברית מדובר על עניין מושרש ונרחב יותר, כשכל אזרח אמריקאי ברחבי העולם וכל תושב ארצות הברית נדרש לדווח מס. השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית ניכרת כתוצאה מכך בלא מעט תחומי חיים. אזרחים אמריקאים? בעלי גרין קארד? במס אמריקה צברנו ניסיון רב בסיוע וייעוץ בהקשר של מיסוי אמריקאי, ואנו מעניקים מגוון שירותים בצורה יעילה בנושא. 

 

כיצד באה לידי ביטוי השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית?

השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית היא עובדה מוגמרת. אילו המיסוי לא היה קיים, כלכלת ארצות הברית הייתה נראית אחרת לגמרי. הדבר הגיוני, מכיוון שחלק גדול מאוד מההכנסות של ממשלת ארצות הברית מגיעות מהמס שהיא מטילה על האזרחים שלה. כמעט כל מדינה מעמידה תקציב בהתאם להכנסות השונות שהיא מכניסה, בין היתר, ממיסים. ניתן לראות אופנים שונים של השפעה של המיסוי על כלכלת ארצות הברית:

 

  1. השפעה על הכנסות המדינה 

  2. השפעה על הוצאות האזרח

  3. השפעה על התעסוקה בארצות הברית

  4. השפעה על קניין האזרחים
  5. השפעה על זכויות האזרח

 

נטל על האזרח

בין אם גביית מס היא דבר צודק או לא הוגן, תורמת לכלכלה או דווקא פוגעת בה, מחזקת את רווחת האזרח או מחלישה אותה, היא ללא ספק נטל על האזרח. בארצות הברית כל אזרח מחויב לדווח למס הכנסה, כמו גם כל תושב שמתגורר בארצות הברית באמצעות אשרה כזאת או אחרת. במדינות אחרות, כמו ישראל למשל, אין צורך כזה, והרוב המוחלט לא מחויב לדווח למס הכנסה. הדבר מהווה נטל על האזרח וגוזל מהזמן שלו, זמן אותו יכול היה להקדיש למשל לפעולות חיוניות יותר. אנו מעניקים שירותי דיווח למס ההכנסה האמריקאי, במידה ואתם רוצים להשקיע כמה שפחות זמן בכך.

 

הכנסות משמעותיות למדינה 

כשמסתכלים על השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית מבחינת יתרונות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמדינה מכניסה הרבה יותר כסף בצורה משמעותית בעזרת גביית המיסים. מיסוי מאפשר למדינה גדולה, כמו ארצות הברית, להעמיד תקציב עצום, אותו היא יכולה להשקיע במישורים שונים. צריך לזכור שאנשים התאחדו בעבר תחת מדינה, על מנת שיהיה גוף פוליטי שיהיה מסוגל לבצע פעולות מסוימות עבור האזרחים, שמעדיפים שהשוק הפרטי לא יבצע את הפעולות הללו. בין היתר, יכולה המדינה להשקיע את הכספים שהיא מכניסה מהמיסוי במישורים הבאים:

 

  1. חיזוק הצבא וביטחון הפנים

  2. הקמת פרויקטים מגוונים

  3. שיפור תשתיות קיימות

  4. הקמת תשתיות חדשות ומתקנים חדשים
  5. השקעה במחקר ופיתוח
  6. אפשרות למענה איכותי בשעת חירום

 

השפעה על שוק התעסוקה 

המיסוי על הכלכלה האמריקאית כולל השפעה רחבה על שוק התעסוקה. למשל, האזרחים האמריקאים צריכים לשלם לרואי חשבון, על מנת שהם יגישו דיווח יעיל למס הכנסה. אזרחים אמריקאים שלא גרים בארצות הברית, כמו אזרחים אמריקאים שמתגוררים בישראל, נדרשים לעשות זאת גם. אנו נאפשר לכם להגיש את הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, גם אם לא התגוררתם בארצות הברית במהלך החיים שלכם. ההשפעה של המיסוי על שוק התעסוקה באה לידי ביטוי גם בצורך של עסקים להתחשב במיסוי כחלק מההכנסות שלהם, דבר שעשוי להוביל לתמחור גבוה יותר.

 

מניעת פרצות באמצעות מיסוי מחזיקי גרין קארד 

צריך לזכור שכמעט בכל מדינה כיום יש צורך בתשלום מס כזה או אחר, כך שהשפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית נמדדת גם בצורה בה הוחלט לגבות מיסים. ארצות הברית החליטה שמס נגבה גם ממי שמחזיק בגרין קארד, כלומר גם מבעלי תושבות קבע, וזאת על מנת למנוע מצב בו אנשים מנצלים את ארצות הברית להתחמקות מתשלומי מיסים. במידה ויש לכם גרין קארד, אנו במס אמריקה נסייע לכם בדיווחי המס השונים שאתם דרושים אליהם.

 

השקעות מצד המדינה לטובת הכלכלה 

יש לא מעט אנשים שטוענים שדווקא הטלת מיסים מצד המדינה היא זאת שמאפשרת למדינה לצמוח מבחינה כלכלית. אם המדינה מגייסת סכום כספי עצום באמצעות גביית מס, היא יכולה להשקיע אותו במקומות שיאפשרו למדינה לצמוח מבחינה כלכלית, כמו מחקר ופיתוח בשווקים מסוימים, תשתיות, מוסדות חינוך ופרויקטים לאומיים.

 

פגיעה בהכנסה הבסיסית

הטלת מס, עם כל היתרונות שלה לכלכלה, פוגעת בהכנסה הבסיסית של אזרחים. במקום שאזרח ירוויח סכום מסוים, הוא מחויב בתשלום מס הכנסה שפוגע בהכנסתו. אנו נסייע לכם לשלם את המס הנמוך ביותר שניתן, לפי מה שמאפשר החוק.

 

פגיעה בזכות לקניין

מיסים מסוימים, כמו מס רכוש או מס מתנות, פוגעים בזכות לקניין בצורה מסוימת. פגיעה בזכויות היא השפעה שלילית של המיסוי. במידה ואתם לא בטוחים אם אתם צריכים לשלם מס כזה או אחר בארה"ב, פנו אלינו לקבלת ייעוץ מקצועי, אישי ומהימן.

 

השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית – שלילית או חיובית?

אין ספק שהשפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית היא עצומה. קשה להגיד האם ההשפעה היא שלילית או חיובית באופן מוחלט, אבל אפשר לראות שהיא כוללת פגיעה מסוימת בפרט, בעיקר לטובת הכלל.

 

שאלות ותשובות

האם השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית טובה לאזרחים?

להשפעת המיסוי על הכלכלה של ארצות הברית יש יתרונות וחסרונות שונים. כחלק מהיתרונות הללו, אפשר לראות שהתקציב שמגייסת ממשלת ארצות הברית, בין היתר באמצעות מיסוי, מאפשר פיתוח של תשתיות שונות ופרויקטים לאומיים, מה שמוביל בסופו של דבר להשקעות שמתגלגלות אל רווחת האזרח.

 

כיצד מתבצע דיווח המס בארצות הברית?

בארצות הברית, כל אזרח מחויב בדיווח מס שנתי. עצמאי או שכיר, אזרח שמתגורר בארצות הברית או אזרח שלא מתגורר ברחבי ארצות הברית – אחת לשנה, כל אלה יהיו מחויבים בדיווח לרשות המיסים האמריקאית באמצעות טופס ייעודי. גם מחזיקי גרין קארד מחויבים לדווח לרשות המיסים האמריקאית אחת לשנה.

 

עד כמה משמעותי המס בתקציב של ארצות הברית?

כמעט בכל מדינה בה נגבים מיסים, מס הוא חלק משמעותי מהתקציב שלה. החלק היחסי של המס בתקציב קשור לגובה המיסים שגובה המדינה ולהיקף המיסוי שלה. ככל שהמיסים גבוהים וההיקף רחב יותר, כך משמעותי יותר חלק המס בתקציב. בארצות הברית, גובה רשות המיסים האמריקאית למעלה מטריליון דולר ממיסים, שמהווים חלק משמעותי בתקציב.

 

מהי השפעת המיסוי על הכלכלה האמריקאית בכל הקשור לפרויקטים הלאומיים?

פרויקטים לאומיים, כמו הקמת תשתיות חדשות ואיכותיות או שיפור של תשתיות קיימות, מתאפשרים בין היתר הודות לכספים שמקורם בגביית כספים. 

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }