מיסים בארה"ב: המדריך המלא למיסוי במדינות ארה"ב

ארצות הברית של ימינו מורכבת מחמישים מדינות שונות המאוגדות כפדרציה אחת. משמעות הדבר הינה שניתן לצפות לשוני בין חוקי המס במדינות ארה"ב השונות. שוני זה עשוי להשפיע מאוד על כדאיותן של השקעות בנכסים מניבים בארה"ב, הנגזרת ממיקום הנכס שבו בוחרים להשקיע. מכאן החשיבות הרבה של הבנת מנגנון המיסים בארה"ב באופן יסודי ומעמיק, וביצוע תכנון מס מקצועי עם יועצי מס אמריקאי, לקראת ביצוע ההשקעה.

 

כיצד פועל מנגנון המיסוי במדינות ארה"ב?

בארה"ב מונהג מנגנון מיסוי רב שלבי, הכולל מיסוי פדרלי, מיסוי מדינתי ומיסוי עירוני. 

 

מנגנון המיסוי הפדרלי בארה"ב

מס פדרלי בארה"ב מוחל מטעם רשות המיסים האמריקנית (ה- IRS, שהיא המקבילה למס הכנסה הישראלי) על כלל אזרחי ארה"ב, מחזיקי הגרין קארד, כמו גם על תושבים זרים ומשקיעים זרים בארה"ב, שיש להם הכנסות שמקורן בנכסים ועסקים המתנהלים בתחומי ארצות הברית.

מנגנון המיסוי המדינתי בארה"ב

בנוסף למס הפדרלי, מוחל גם בחלק ממדינות הפדרציה האמריקאית, מס מדינתי (State Income Tax) בשיעורים המשתנים ממדינה למדינה. במרבית המקרים המיסוי המדינתי בארה"ב חל על הרווחים נטו של הנישום או ההכנסות שנוצרות בתחום המדינה עצמה, ומדובר בשיעורי מס נמוכים יחסית. חשוב לדעת כי חרף העובדה שכל מדינה בארה"ב רשאית באופן עקרוני לקבוע לעצמה חוקי מיסוי משלה, מנגנון המיסוי במדינות ארה"ב דומה ברוב המקרים לשיטת המיסוי הפדרלית, שמחילה מס שולי ומדורג על הכנסותיהם של הנישומים.

יחד עם זאת, ישנן גם מדינות ספציפיות בארה"ב שגובות מס בשיעור קבוע על כלל הנישומים בתחומן (כמו קולורדו, אילינוי, יוטה, פנסילבניה, מישיגן, מסצ'וסטס ואינדיאנה), או שאינן גובות מיסים אישיים על הכנסות שוטפות בכלל (אלאסקה, פלורידה, וושינגטון, ויומינג, טקסס, דרום דקוטה ונוואדה). יתר מדינות ארה"ב ממסות את תושביהן ואת בעלי ההכנסות מנכסים / עסקים בתחומן, בהתאם למדרגות המס המונהגות במדינה (קרי, בשיטת מיסוי מדורגת או פרוגרסיבית).

 לרוב, מס מדינה הוא בר ניכוי ולכן מקטין את חבות המס הפדרלי כמו גם חבות המס מול רשות המיסים הישראלית. הדבר נכון כאמור בהקשר של מס הכנסה מדינתי בארה"ב, הנגבה על הכנסות, ולא בהקשר להיטלים ואגרות כלליים שמדינות ארה"ב גובות, ארנונה, מיסי נכסים בארה"ב (Property Tax) או מס חברות אמריקאי (Franchise Tax).

 

מנגנון המיסוי העירוני בארה"ב

בכמה מהערים והמחוזות במדינות ארה"ב, חל בנוסף למיסוי הפדרלי והמדינתי גם מיסוי עירוני – מוניציפלי (City Tax), או מיסוי מחוזי (County Tax). חובת הדיווח על הכנסות וחוקי המס משתנים בין עיר לעיר ובין מחוז למחוז במדינות ארה"ב השונות, כאשר כל רשות מקומית בארה"ב רשאית לקבוע לעצמה חוקי מיסוי שונים ומנגנונים שונים לגביית המיסים האזוריים. אולם ככלל, בחלק הארי של המקרים, המס העירוני בארה"ב מוחל בשיעור מס קבוע על הרווח הנקי של הנישום.

בבואכם לבחור מדינה בארה"ב שבה אתם מעוניינים לבצע השקעה או להקים עסק, חשוב מאוד לבדוק מראש אם העיר או המחוז הספציפי שאליהם אתם מכוונים גובים מס עירוני או מחוזי. זאת משום שמיסים אלו בקלות עלולים לטרפד את הכדאיות של השקעתכם. חשוב אף יותר לברר את נושא המיסוי העירוני בארה"ב טרום ביצוע ההשקעה בארצות הברית, אם אתם רשומים כתושבי ישראל, מאחר ומדובר במיסים שרשות המיסים בישראל איננה מכירה בהם כמותרים לניכוי לצרכי מס הכנסה בישראל.

 

מיסוי במדינות ארה"ב בגין הכנסות מדמי שכירות

חשוב לדעת שמיסוי במדינות ארה"ב בגין הכנסות מדמי שכירות חל לא רק על אזרחי ארה"ב ותושביה, אלא גם על ישראלים שאינם גרים בארה"ב ואינם רשומים בתור אזרחים אמריקאיים, ככל שאלו רוכשים נדל"ן מניב בארה"ב המייצר להם הכנסה משכר דירה. במקרה כזה גם ישראלים נדרשים לשלם מס פדרלי לרשות המיסים האמריקאית (ה- IRSׂ) ולאחר מכן, גם לרשות המיסים הישראלית. למרבה המזל, הודות לקיומה של אמנת מס בין ישראל לבין ארצות הברית, ניתן לפחוץ למנוע גבייה של מס כפול. 

היות ובארה"ב מלבד המיסוי הפדרלי קיים גם מנגנון מיסוי מדינתי ובחלק מהמקרים גם מיסוי עירוני, כתלות במיקום של הנכס, מההכנסות החייבות במס אפשר לנכות הוצאות שונות הנוגעות לאחזקת הנדל"ן המניב, כדוגמת: הוצאות המימון, הפחת, הוצאות האחזקה, הוצאות התחזוקה ודמי הניהול, הארנונה, ועוד. קיזוז של ההוצאות הללו עשוי להשפיע מאוד על כדאיות ההשקעה בנדל"ן אמריקאי, ולכן חשוב להתייעץ עם מומחי מס לפני שניגשים לביצוע רכישות של נכסי מקרקעין במדינות ארה"ב.

 

מיסוי במדינות ארה"ב על רווח הון ממכירה של נדל"ן אמריקאי

גם על רווח הון ממכירה של נדל"ן אמריקאי חל המיסוי הפדרלי, המיסוי המדינתי ובחלק מהמקרים גם המיסוי העירוני או המחוזי. אולם גם כאן קיימות אפשרויות להפחתת נטל המיסוי באמצעות תכנון מס נבון, כשהאפשרויות להקטנת חבות המס תלויות במשך הבעלות על הנכס ותצורת אחזקתו.

 

האם ישראלים יכולים לקבל החזרי מס בגין ניכוי מס במקור במדינות ארה"ב?

על ישראלים (ומשקיעים זרים בכלל) החברים בשותפויות אמריקאיות, חלה חובת ניכוי מס פדרלי במקור, בשיעור המס המרבי. גם בחלק ממדינות ארה"ב ישנה חובת ניכוי מס במקור מהכנסותיהם של משקיעים זרים וישראלים בכללם, כאשר שיעור המס משתנה ממדינה למדינה בארצות הברית, אם כי ברובן הניכוי במקור מתבצע לפי מדרגת המס הגבוהה ביותר גם כן. מכאן שבדומה להגשת דוחות מס ל- IRS, מומלץ להגיש גם דוחות מס למדינה בארה"ב שבה בוצע ניכוי המס במקור, על מנת לקבל החזרי מס גם ברמת המדינה.

 

האם אפשר גם לקבל החזרי מס בישראל עבור מיסים במדינות ארה"ב?

רשות המיסים בישראל מכירה במס האפקטיבי שנגבה מנישומים ישראלים במדינות ארה"ב, אך לא בניכוי המס במקור שעליו ניתן לקבל החזרי מס בארה"ב.

 

כיצד ניתן להפחית את חבות המס מול מדינות ארה"ב?

מס הכנסה מדינתי בארה"ב כמו גם מס הכנסה עירוני או מחוזי במדינות ארה"ב, הם לרוב ברי קיזוז מחבות המס הפדרלית. בנוסף לכך, הודות לקיומה של אמנת מס בין ארה"ב לבין ישראל ניתן למנוע גביית מס כפולה בארץ בהקשר למס הפדרלי ולעיתים גם המדינתי.

בין הדרכים המקובלות להפחתת נטל המס שנגבה במדינות ארה"ב ששיעורי המס בהן גבוהים, הינה לשייך את ההכנסות הנוצרות במדינות עתירות מס בארה"ב, לישות המתנהלת מחוץ למדינות הנ"ל. כך למשל, במקרה של עבודה עם חברת ביניים במסגרת ביצוע ההשקעה או אחזקת הנכס.

במידה ושירותים כאלו מסופקים על ידי ישות הרשומה במדינה עם שיעורי מס נמוכים יותר – הדבר יכול לאפשר הפחתה בחבות המס. יחד עם זאת, כל השקעה מצריכה בדיקה לגופה, וחשוב ביותר לוודא מראש כי תכנוני מס מסוג זה עומדים בניגוד לחוקי המיסוי במדינות ארה"ב שבהן השקעותיכם נמצאות. 

 

עם מי ניתן להתייעץ בנוגע למיסוי במדינות ארה"ב והפחתת חבות המס האמריקאי?

עינינו הרואות כי מיסוי במדינות ארה"ב והפחתת חבות המס האמריקאי הם נושאים מורכבים, המחייבים התייחסות פרטנית וזהירה. בנושאים אלו חשוב להיוועץ ביועצי מס מוסמכים הבקיאים בתחום המיסים בארה"ב ובחוקי המיסוי במדינות ארה"ב השונות, על מנת שניתן יהיה לבצע תכנון מס יעיל שישפיע לטובה על כדאיות ההשקעה בארה"ב. 

זקוקים להכוונה בנושא מיסוי במדינות ארה"ב? צוות "מס אמריקה" ישמח לסייע לכם. צרו קשר בהקדם!

מיסים בארה''ב המדריך המלא למיסוי במדינות ארה''ב
מיסים בארה"ב המדריך המלא למיסוי במדינות ארה"ב

שאלות ותשובות בנושא

מערכת המיסוי הפדרלית בארה"ב היא מערכת מס הכנסה פרוגרסיבית שבה שיעור המיסוי עולה ככל שההכנסה של משלם המסים עולה.
מערכת המיסוי המדינתית בארה"ב משתנה ממדינה למדינה, כאשר לחלק מהמדינות אין מס הכנסה כלל. ברוב המדינות יש צורה כלשהי של מס הכנסה או מס מכירה, או שילוב של שניהם.
מערכת המיסוי העירונית בארה"ב מנוהלת על ידי הממשלות המקומיות וכוללת בדרך כלל מיסי רכוש, מיסי מכירה ומסים מקומיים אחרים.
כדי להפחית את חבות המס מול מדינות ארה"ב, משלמי המסים יכולים לנצל את הניכויים הזמינים, זיכויים ופטורים. הם יכולים גם לבחון מעבר למדינה עם מסים נמוכים יותר. בנוסף, נישומים צריכים לוודא שהם מנצלים את כל זיכוי המס והניכויים הזמינים, וכן להישאר מעודכנים בכל החוקים והתקנות החלים.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים