פתיחת חשבון בנק אמריקאי

לפתיחת חשבון בנק בארצות הברית יש יתרונות רבים: החל מהחזרי מס ועד חיסכון בעמלות או קבלת תשלומים רבעוניים מהשקעות בנדל"ן. אבל איך עושים את זה בצורה נכונה ועם מי אפשר להתייעץ? הנה כל התשובות.

פתיחת חשבון בנק אמריקאי מחייבת הצגת תעודה מזהה: דרכון או רישיון נהיגה. בנוסף, חלק מהבנקים דורשים הצגת מספר ביטוח לאומי, מה שמכונה Social Security Number, אז שווה לבדוק מראש מהם מסמכי הזיהוי המבוקשים.

ברוב הערים קל יחסית לעשות את זה, כי לבנקים יש משרדים ראשיים עם סניפים נגישים. במידה ולבנק המבוקש אין סעיף במרחק סביר, ניתן להשתמש בשירותי מכשיר בנק אוטומטיים או כמובן לשאוב את המידע מאתר האינטרנט.

 

מסמכים ובדיקות שכדאי לבצע לפני שפותחים חשבון בנק אמריקאי

אם פותחים חשבון פרטי, צריך להציג כתובת אמריקאית ואפשר להוסיף גם כתובת בארץ. בנוסף, צריך למסור מספר טלפון אמריקאי, להציג אישור משלם מס אמריקאי מסוג TIN ולהפקיד לפחות 100 דולר במזומן.

בחשבון עסקי צריך את כל מה שנדרש עבור החשבון הפרטי, יחד עם עוד כמה דברים: אישור לפתיחת עסק מהמדינה שבה זה התבצע, אישור מספר מס (EIN) והסכם שותפים. בכל הבנקים, מי שפותח את החשבון צריך להיות המנהל של החברה.

אם לחברה יש עוד שותפים, הם צריכים להגיע פיזית כי אחרת לא ניתן לפתוח להם גישה והם יקבלו אותה רק ממי שפתח את החשבון. עם זאת, שותפים שנמצאים בארצות הברית כן יכולים לגשת לסניפי הבנק כדי להירשם כשותפים ולקבל גישה מלאה. אם השותפים לא רוצים או לא יכולים להגיע פיזית, ניתן לבקש טופס שעליו הם יחתמו מול נוטריון וישלחו לאישור הבנק.

שעות הפתיחה שבהן אפשר להגיע אל הבנק גם הן בדרך כלל אחידות: בימים ב' עד ו' בשעות 09:00 עד 15:00. בימי שישי הבנקים נסגרים מוקדם יותר ובימי שבת חלקם פעילים בין השעות 09:00-12:00 בלבד. בשביל לבחור נכון את הבנק המתאים, כדאי להשוות בין האפשרויות לפי פרמטרים כגון מיקום גיאוגרפי, עמלות לניהול חשבונות, כלים דיגיטליים ועוד.

 

למה בכלל לפתוח חשבון בנק אמריקאי?

השאלה המתבקשת היא למה בכלל להשקיע בפתיחת חשבון בנק אמריקאי. אז קודם כל, הסיבה העיקרית לעשות את זה היא כמובן כלכלית. באמצעות חשבון בנק אמריקאי שנפתח כחוק בארצות הברית, נישומים יכולים לשלם את חבות המס שלהם ישירות ממנו וכמובן גם לקבל ישירות אליו את ההחזרים. זה חוסך המון עמלות בניהול חשבון הבנק ומבטיח מיצוי מלא של הזכויות והחזרי המס.

שנית, חשבון בנק אמריקאי מאפשר לקבל תשלומים רבעוניים מהשקעות נדל"ן ברחבי ארצות הברית. במקום להעביר את התשואה דרך כמה חשבונות שונים או להשתמש בשירותי תיווך של חברות אחזקה מקומיות, מקבלים את התמורה ישירות לחשבון הקיים.

כך הופכים את ההשקעה בנדל"ן למשתלמת ביותר, בין אם מדובר על נכס מניב, דירה שרכשנו כדי להשכיר או בית שהיה ברשותנו ועכשיו אנחנו מתכננים למכור אותו. אם גם נרצה לשלם על תיקונים או שיפוצים של הדירה, לא נצטרך להעביר את הכסף מהארץ אלא מהחשבון המקומי.

באופן כללי, כדאי לפתוח חשבון בנק אמריקאי על מנת שכל ההתנהלות תהיה נוחה יותר. זה כולל את ההתנהלות מול מעסיקים במהלך רילוקיישן, את האפשרות שלנו לקבל מימון מחברות אשראי ואפילו את האופן שבו נשלם על שירותי רווחה או מותרות.

 

איך צוברים קרדיט?

אי אפשר לדבר על היתרונות של פתיחת חשבון בנק אמריקאי בלי להזכיר את הנושא של צבירת קרדיט. בארצות הברית, בעלי חשבונות בנק יכולים לצבור קרדיט שיאפשר להם לקחת הלוואה טובה יותר בהמשך הדרך. גם בישראל זה קיים כיום באמצעות דירוג האשראי, אבל השימוש בו עדיין לא נפוץ כמו באמריקה.

על מנת לצבור קרדיט צריך להחזיק בכרטיס אשראי מהבנק ואף לעשות בו שימוש רצוף במשך כמה שנים. כמובן שאם השימוש נעשה ללא צבירת פיגורים בתשלומים או פעילויות שליליות אחרות, הדירוג עולה. ספציפית, צבירת הקרדיט באמצעות פתיחת החשבון והנפקת כרטיס אשראי רלוונטיים בעיקר למי שמתכננים לקבל גרין קארד ואזרחות בעוד כמה שנים.

 

מה עדיף: חשבון בנק עסקי או אישי?

למעט בעלי עבר פלילי, כמעט כל אחד ואחת יכולים לפתוח חשבון בנק אמריקאי, בין אם אישי או על שם החברה. מלבד ההבדל בין חשבון עסקי ופרטי, לכל חשבון יש תנאים אחרים וצורת ניהול שונה. חלק מהבנקים דורשים למשל מינימום 1,000 דולר בעובר ושב כדי לקבל פטור מעמלות על החשבון הפרטי, בעוד בחשבון העסקי המינימום הוא 3,000 דולר.

עקרונית, ההמלצה היא לבחור בין חשבון אישי ועסקי לפי האופן שבו עומדים להשתמש בו – בדיוק כמו בארץ. בכל מקרה, אין הגבלה על כמות החשבונות ולכן עצמאיים עם כמה עסקים שונים צריכים שלכל עסק יהיה חשבון משלו.

 

איזה סוגי תתי-חשבונות אפשר לפתוח?

בארצות הברית ניתן לפתוח תתי-חשבונות שונים תחת חשבון הבנק הראשי. ההבדל העיקרי הוא בין חשבון העובר ושב הרגיל, חשבון חיסכון וחשבון של כרטיס האשראי. בחשבונות הרגילים לא ניתן להגיע למצב של חריגת יתר ואם אין כסף מזומן פשוט אי אפשר להשתמש בו, אבל ב-Credit Account כן מקבלים אשראי לשימוש.

לבסוף, מומלץ לקחת את פנקס הצ'קים שמקבלים במועד פתיחת החשבון ורצוי לברר מראש את העמלות. הכי חשוב להתאים את אופי הפעילות וסוג החשבון למסלול שבו אנו מייצרים תשואה והכנסה ולהתייעץ עם בעלי מקצוע. היות וחשבון הבנק האמריקאי מתנהל במזומן בלבד ואין אפשרות להיכנס למינוס, כדאי לעקוב מקרוב ואף ליצור קשר עם הבנקאי אחת לתקופה מסוימת כדי לבחון שיפור בתנאים.

שאלות ותשובות בנושא

בעת פתיחת חשבון בנק בארה"ב, תידרש לספק מידע אישי כגון שמך, כתובתך, מספר תעודת זהות וצורת זיהוי תקפה (כגון רישיון נהיגה או דרכון). בנוסף, הבנק עשוי לבצע בדיקת אשראי כדי לאמת את זהותך וההיסטוריה הפיננסית שלך.
פתיחת חשבון בנק בארה"ב מועילה ממגוון סיבות. ראשית, חשבון בנק בארה"ב יכול להקל על ניהול הכספים שלך, הגדרת הפקדות ישירות ותשלום חשבונות. בנוסף, פתיחת חשבון בנק בארה"ב מועילה מכיוון שהיא מאפשרת לך לאחסן את הכסף שלך בצורה מאובטחת, לגשת בקלות לכספים ולבצע עסקאות פיננסיות ולבסס היסטוריית אשראי טובה, שיכולה להועיל בעתיד.
צבירת קרדיט באשראי מתקבלת על ידי הפגנת ניהול פיננסי אחראי. זה כולל ביצוע תשלומים בזמן על הלוואות וחשבונות כרטיסי אשראי, כמו גם שמירה על ניקוד אשראי טוב.
בנקים בארה"ב מציעים מגוון חשבונות משנה, כולל חשבונות חיסכון, חשבונות שוק הכסף ותעודות פיקדון (CDs). כל סוג של חשבון משנה מציע הטבות שונות, לכן חשוב לחקור איזו אפשרות הכי מתאימה לצרכים שלך.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים