פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב

ארה"ב נחשבת לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, בעיקר בהיבט הכלכלי, כשהיא מצליחה למשוך אליה משקיעים רבים בכלל ומשקיעים ישראלים בפרט. על מנת למקסם את הפוטנציאל של אותן השקעות, כדאי לקחת בחשבון גם את נושא המיסוי על השקעות, איתו תוכלו להתמודד בין השאר באמצעות פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב.

 

שיקולי מס והשקעות בארה"ב

עידן הגלובליזציה מאפשר לנו לגוון את ההשקעות שלנו ולהשקיע גם במדינות מעבר לים, כאשר אחת המדינות הנחשקות ביותר להשקעה, הן אצל המגזר הפרטי והן אצל המגזר העסקי, היא ארה"ב, הנחשבת לאחת המעצמות הכלכליות הגדולות ביותר בעולם, אם לא הגדולה ביותר.

כבכל השקעה אחרת, גם בהשקעות בארה"ב, בתחום הנדל"ן הפופולארי או בכל תחום אחר, יש לקחת בחשבון את מכלול ההיבטים והשיקולים הכלכליים הכרוכים בהשקעה, כאשר אחד ההיבטים העיקריים אליהם מומלץ להקדיש את תשומת הלב הראויה הוא, היבט המיסוי על השקעות בארה"ב.

 

השקעה נבונה מתחילה בתכנון מס מוקדם

תשלומי המס למיניהם מהווים אחוז נכבד מתקציב המדינה ולפיכך, רשות המיסים האמריקאית פועלת בכל תוקף לאכוף את חוקי המיסוי שנקבעו בחוק על תחומי השקעות שונים, כאשר דיני המיסוי הללו יכולים להשתנות בין מדינה למדינה, באופן המחייב תכנון מס מוקדם והתייעצות עם גורמים מקצועיים, המכירים היטב את לשון החוק וסעיפיו הרבים.

תכנון שגוי ולא מחושב היטב של היבטי המיסוי של ההשקעה המיועדת, עלול להיות בעל השלכות משמעותיות על כדאיותה של העסקה ואף לגרור איתו קנסות וסנקציות שונות. לפיכך, משקיעים רבים מחפשים אחר האפשרויות המשתלמות ביותר מבחינתם , כאשר אחת מהן היא פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב.

 

מתי נצטרך לפתוח חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב?

פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב וכן פתיחת חשבון בנק הן פעולות היכולות לחסוך לנו כסף רב, הן מבחינת הביט המיסוי והן מבחינת עלויות ההמרה, כאשר מומלץ להתייעץ עם גורמים מקצועיים ומנוסים בתחום, אשר יסייעו לכם לבצע את התהליך הצורה המהירה והיעילה ביותר, תוך התאמה מלאה לצרכים שלכם.

בין המקרים העיקריים בגינם נצטרך לפתוח חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב, נכללים:

 

השקעות נדל"ן

אחת מההשקעות הפופולאריות ביותר בארה"ב היא השקעה בתחום הנדל"ן, אשר הפכה להשקעה נפוצה במיוחד לאחר משבר הסאב פריים בארה"ב. לאחר איתור הנכס המתאים להשקעה, חשוב לבחון כיצד אנחנו מעוניינים לקבל את תשלום שכר הדירה, כאשר אחת האפשרויות היא באמצעות פתיחת חשבון בנק בארה"ב.

 

השקעה בקרנות נאמנות זרות (PFIC)

אזרחים ישראלים רבים, המחזיקים גם באזרחות אמריקאית, עשויים למצוא את עצמם חשופים להיטלי מס גבוהים במיוחד בשל השקעות בחברות זרות (חברות PFIC), היכולות להיות גם קרנות נאמנות, פנסיה וגמל ישראליות. את חבות המס בגין השקעות אלו ניתן יהיה להפחית באמצעות פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב.

 

מהם היתרונות של פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב?

פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב מאפשרת לנו לבצע העברת כספים בצורה נוחה ומהירה, ללא עמלות מיותרות הנגבות בעת העברת כספים מארה"ב לישראל ולהפך וכן יכולה לפתוח עבורנו הזדמנויות השקעה נוספות, בעיקר בשל האפשרות לרכוש קרדיט וכרטיס אשראי אמריקאי עם פתיחת חשבון ההשקעות.

לפתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב קיים יתרון בולט נוסף, השייך בעיקר להיבט המיסוי בו עסקנו לעיל ורלוונטי בעיקר למשקיעים ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית, כאשר באמצעות פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב, הם יוכלו להשקיע בארה"ב ולהימנע מהגבלות המיסוי השונות הקיימות על השקעה בקרנות נאמנות זרות (PFIC).

 

כיצד ניתן לפתוח חשבון בנק בארה"ב?

פתיחת חשבון בנק בארה"ב מתאפשרת כמובן באמצעות הגעה לסניף הבנק המיועד והצגת המסמכים הרלוונטיים – וויזה בתוקף, דרכון ורישיון נהיגה. אך כאשר מדובר בפתיחת חשבון בנק בארה"ב מרחוק, הרי שהמשימה הופכת למאתגרת יותר, במיוחד לאור החוקים הנוקשים המתווספים ומתעדכנים באופן תדיר.

לפיכך, ההמלצה הרווחת היא לפתוח חשבון בנק בארה"ב עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, המכירה את הפרוצדורות השונות הנהוגות בין מדינה למדינה בארה"ב ואת החוקים והיבטי המיסוי השונים, כך שמלבד התהליך הטכני של פתיחת חשבון בנק בארה"ב, יוכלו גם לסייע לנו לבצע את פתיחת חשבון הבנק בהתאם לצרכים והמטרות העסקיות שלנו.

 

פותחים חשבון בנק בארה"ב? אלו הדברים שכדאי לברר

עמלות

אחד הפרמטרים העיקריים בהם כל בנק וחברת השקעות נמדדת, הוא עניין העמלות הנגבות על מגוון הפעולות שאנחנו מתכוונים לבצע בחשבון. כדי למנוע הפתעות, קנסות וריביות גבוהות, מומלץ לוודא מראש בגין אלו פעולות בדיוק נגבית מכם עמלה ומה גובה העמלות.

 

פעולות דיגיטליות

בין אם בחרתם לפתוח חשבון בנק בארה"ב משיקולי מיסוי והטבות שונות ובין אם משיקולים אחרים, אנחנו חיים בעולם דיגיטלי שנועד לאפשר לנו לבצע פעולות שונות בלחיצת כפתור ומבלי צורך ממשי להגיע פיזית לסניף ולכן, כדאי לבדוק אילו פעולות דיגיטליות תוכלו לבצע בקלות ובמהירות דרך הבנק המיועד.

 

אובר – דראפט

בשונה מחשבונות בנקאיים המתנהלים בישראל, חשבון בנק בארה"ב אינו יכול להיכנס למינוס בחשבון.

 

בדקו והשוו את התנאים

לאחר שביצעתם את כל הבדיקות הרלוונטיות ובחרתם בבנק המתאים ביותר לפתיחת חשבון בנק אמריקאי בארה"ב, מומלץ יהיה לבדוק מידי כמה שנים את התנאים שקיבלתם והאם כדאי ומשתלם יהיה לכם לעבור לחשבון בנק אחר, בכדי למקסם את זכויותיכם.

 

לסיכום

פתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב מאפשרת לנו להתייעל הן מבחינת נוחות התפעול של הפעולות הבנקאיות השונות בארה"ב והן מבחינת היבטי המיסוי, הרלוונטיים במיוחד לישראלים בעלי אזרחות אמריקאית.

בעידן הדיגיטלי של ימינו, ניתן לפתוח חשבון השקעות בארה"ב גם ללא צורך בהגעה פיזית אל חשבון הסניף, כאשר הדרך המומלצת ביותר לביצוע התהליך היא באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר מלבד ההיבט הטכני של פתיחת החשבון, תוכל לסייע לנו להתאים אותו בדיוק מרבי לצרכים ולמטרות שלנו.

שאלות ותשובות בנושא

תכנון מס מוקדם הוא תהליך של תכנון מבעוד מועד כדי לייעל את כמות המסים שתשלם בעתיד. זה בדרך כלל כרוך בהערכת ההכנסה הנוכחית והמצב הפיננסי שלך, כמו גם מחקר וקבלת החלטות אסטרטגיות לגבי השקעות ומכשירים פיננסיים.
כשמדובר בפתיחת חשבון השקעות אמריקאי בארה"ב, זה תלוי בסוג החשבון הספציפי ובמוסד שבו אתה מתכנן להשתמש. באופן כללי, אתה אמור להיות מסוגל לפתוח חשבון השקעות אמריקאי בכל חברת ברוקרים גדולה או בנק השקעות.
השקעה בקרנות נאמנות זרות היא סוג של השקעה המאפשרת לך להשקיע במניות, אג"ח ומכשירים פיננסיים אחרים מחוץ לארצות הברית. לדוגמה, אתה יכול להשקיע בקרן נאמנות זרה המשקיעה במניות מיפן, או קרן שמשקיעה באג"ח מאירופה.
כדי לפתוח חשבון בנק בארה"ב, תצטרך לספק הוכחה לזהות וכתובת, וכן לספק מסמכים אחרים בהתאם לסוג החשבון. כמו כן, ייתכן שתידרש לספק הפקדה מינימלית על מנת לפתוח את החשבון.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים