הקמת חברת L.L.C

הצעד הראשון בביצוע השקעה בארצות הברית הינה קבלת ההחלטה לגבי אופן ביצוע ההשקעה – באופן ישיר כאדם פרטי או באופן עקיף על ידי אחת מההתאגדויות המוכרות על ידי המשפט האמריקאי. על פי רוב, ישראלים המבקשים לבצע השקעות נדל"ן בארצות הברית מעדיפים לבצע את השקעתם באופן עקיף על ידי התאגדות מסוג  L.L.C (ראשי תיבות של: Limited Liability Company).

הסיבה המרכזית להעדפת השימוש בחברת L.L.C הינו השילוב שהיא מציעה בין הגנה משפטית נרחבת לבעלי החברה, לבין פשטות ברמה המיסויית.

במאמר שכאן נסביר מהי חברת L.L.C ומהם יתרונות השימוש בה, וכן נמנה חמישה צעדים ראשוניים להקמתה.

 

חברת L.L.C – על מה ולמה?

חברת L.L.C הינה התאגדות מסחרית שמטרתה השאת רווח. בניגוד לחברה המוכרת לנו, בחברת L.L.C אין הון מניות ובעלי החברה אינם מחזיקים בה באמצעותם. כך, להבדיל מחברה, בעלי ה L.L.C אינם מכונים בעלי מניות אלא שותפים.

ואולם, בדומה לחברה, L.L.C הינה בעלת אישיות משפטית נפרדת מבעליה. מבנה נפרד זה מבטיח חשיפה מוגבלת של בעלי החברה ונכסיהם במקרה של תביעה או חבות מסוג אחר. חבותם של השותפים מוגבלת אך ורק לסכום השקעתם הראשונית בחברה.

ייחודה של חברת L.L.C הינו כי נפרדות זו אינה קיימת מההיבט המיסויי. חברת ה- L.L.C תגיש אומנם דוח שותפות לגבי הכנסותיה השנתיות, אלא שחבות המס לא תחול עליה אלא על השותפים. היתרון המרכזי הוא הנאה משיעורי מס המיועדים ליחידים ופשטות הליכים.

למעשה, חברת L.L.C הינה יצור כלאיים המשלב את היתרונות של חברה בעירבון מוגבל לבין היתרון המיסוי ממנו נהנות שותפויות.

לצד ההגנה המשפטית הנרחבת והשקיפות המיסויית, מעניקה חברת ה- L.L.C גם הקלה בירוקרטית. הגמישות שמציעה חברת L.L.C בנוגע להרכב השותפים וכמותם, חובות רגולטוריות שונות, כמו גם עלויות תפעול נמוכות – הופכים אותה לאופציה מצוינת בעבור משקיעים זרים.

טבלת השוואה בין חברה ל- LLC. חברה: אישיות משפטית - נפרדת. אחריות - מוגבלת. מיסוי - עצמאות לעניין מיסוי. שיעור המס - חברות, מיסוי דו שלבי - מס חברות ומס דיבידנד. גמישות - גמישות בהרכב הבעלים. בירוקרטיה ורגולציה - רחבה. עלויות הקמה ותפעול - גבוהות. L.L.C: אישיות משפטית - נפרדת. אחריות - מוגבלת. מיסוי - שקיפות מיסויות. שיעור המס - יחידים, מיסוי חד שלבי. גמישות - גמישות בהרכב הבעלים. בירוקרטיה ורגולציה - מצומצמת. עלויות הקמה ותפעול - נמוכות.

 

השקעה באמצעות חברת L.L.C טומן בחובו יתרונות רבים לצד חסרונות לא מעטים. על רקע זה, אנו ממליצים בחום לקבל ייעוץ מקצועי אשר יסייע לכם לבחור בצורת ההתאגדות הנכונה עבורכם, וזאת בהתחשב במטרותיכם וצרכיכם הספציפיים. בחירת צורת ההשקעה הנכונה הינה הצעד הראשון אל עבר השקעה מניבה.

הקמת חברת L.L.C בחמישה צעדים

על פניו הקמת חברת L.L.C  הינה פשוטה יחסית אך גם כאן –  כפי שיובהר להלן, יש חשיבות לידע מקצועי ומומחיות.

 

צעד 1: בחירת מיקום הקמת חברת L.L.C

בכל אחת ממדינות ארצות הברית קיימת רגולציה שונה לעניין אופן הקמתה של חברת L.L.C והיבטי המיסוי החלים עליה. השונות באה לידי ביטוי בדרישות החוק לצורכי רישום, בהיקף האגרה ובתחולתם של מיסים והיטלים מדינתיים שונים. כיוון שכך, קיימת חשיבות למיקום הקמתה של החברה – החובות והזכויות שלה יגזרו מהחוקים האזוריים הרלוונטיים. בחירה מושכלת של מיקום ההקמה תבטיח הקלה בנטל הרגולטורי, הבירוקרטי והמיסויי.

זהו שלב קריטי לשאלת הצלחתה של ההשקעה, ונמליץ לקבל ייעוץ מקצועי אשר יתאים את המיקום לצרכים הספציפיים של השקעתכם.

 

צעד 2: בחירת שם לחברה

רישום חברה מחייב בחירת שם. בכל מדינה כללים שונים לגבי בחירת השמות לחברות, אך ככלל אפשר להצביע על שלושה כללי יסוד:

1) על השם לכלול את הסיומת – Limited liability Company

2) השם פנוי- אין חברה אחרת המחזיקה באותו שם.

3) השם אינו מטעה לחשוב שמדובר ברשות ממשלתית.

 

צעד 3: עריכת והגשת מסמכי התאגדות Articles of Organization

מסמכי ההתאגדות הינם טפסים רשמיים (המשתנים בכל אחת מהמדינות), שעניינם פרטיים בסיסיים אודות החברה: שם, מטרה, כתובת וכדומה. את הטפסים יש להגיש במשרדי הרשות האחראית על הנושא באותה מדינה בה בוחרים להקים את החברה. הגשת המסמכים מלווה בתשלום אגרה להקמת החברה.

 

צעד 4: עריכת תקנון Operating Agreement

לא בכל המדינות מדובר בדרישה מנדטורית, אולם אם מדובר בחברה ובה מספר שותפים עדיף כי ההסכמות בניהם יעוגנו באמצעות הסכם פורמאלי.

תקנון על פי רוב יכלול את הפרטים הבאים:

  • פרטים ארגוניים: איפה ומתי הוקמה החברה, מהן מטרות החברה, מיהם השותפים ומהי חלוקת הבעלות בניהם.
  • קבלת החלטות: אופן קבלת ההחלטות הניהוליות בחברה.
  • מבנה: פירוט מבנה החברה חלוקת הבעלות והתייחסות להשקעת הון נוספת בעתיד (ככל שנדרש).
  • חלוקה: אופן חלוקת הרווחים וההפסדים בין השותפים.
  • שינויים בהרכב הבעלות: התייחסות לשינויים אפשריים בעתיד ובאילו נסיבות ואופן יתבצעו.

 

צעד 5: הנפקת מספר EIN

מספר EIN, Employer Identification Number, הינו מספר זיהוי בפני רשויות המס האמריקאיות. פתיחת חשבון, פתיחת תיק ברשות המיסים ופעולות אחרות תלויות בהימצאותו של מספר זה. לכן, מיד לאחר הגשת מסמכי ההתאגדות יש לפעול להנפקת מספר EIN.

 

Article of organization – מסמכי התארגנות

לחץ כאן למידע נוסף אודות מסמכי התארגנות

מילות סיכום

חברת L.L.C  עשויה להיות צורת התאגדות אולטימטיבית למשקיעים רבים: היא מבטיחה הגנה משפטית ושקיפות מיסויית והליך הקמתה הינו פשוט יחסית. ואולם, על אף הפשטות היחסית אין להקל ראש בהקמתה. שאלות כמו התאמת צורת ההתאגדות לצורכי ההשקעה, המיקום האולטימטיבי להקמתה וניסוחם של מסמכי התאגדות – מצריכות תשומת לב וידע מקצועי. תכנון אסטרטגי מקדים וייעוץ שוטף ימנעו הוצאות והליכים מיותרים, ויבטיחו אופטימיזציה של השקעתכם.

צוות MasAmerica מתמחה בתכנון מס אסטרטגי וישמח לסייע לכם בכל שאלה.

הקמת חברת L.L.C
הקמת חברת L.L.C

שאלות ותשובות בנושא

חברת L.L.C. (חברה באחריות מוגבלת) הוא סוג של מבנה עסקי המספק לבעליו הגנת אחריות מוגבלת, כלומר הם אינם אחראים באופן אישי לכל חובות או התחייבויות של החברה. זהו שילוב של אחריות מוגבלת של תאגיד והגמישות של שותפות.
כדאי להקים L.L.C. החברה מכיוון שהיא מציעה מגוון הטבות, כולל הגנה על אחריות מוגבלת, מיסוי מעבר, ניירת פשוטה והיכולת לגייס הון. זוהי גם דרך מצוינת להפריד בין ההתחייבויות האישיות והעסקיות שלך, כמו גם להגן על הנכסים האישיים שלך במקרה של תביעה משפטית נגד העסק שלך.
הקמת חברת LLC כוללת מספר שלבים. ראשית, תצטרך לבחור שם לחברה שלך ולוודא שהוא זמין לשימוש. לאחר מכן, תצטרך לרשום את LLC שלך במדינה ולשלם את העמלות הרלוונטיות. לאחר הגשת תקנון הארגון וקבלת מספר זיהוי מעסיק, יהיה עליך ליצור הסכם תפעול. לבסוף, תצטרך לעמוד בכל דרישות נוספות, כגון קבלת רישיונות והיתרים, והרשמה ב-IRS לצורכי מיסוי.
כל אחד יכול להקים L.L.C. החברה, אולם היא מתאימה ביותר לאנשים שרוצים להקים עסק ורוצים להגן על נכסיהם האישיים מכל התחייבויות או חובות שייגרמו לעסק. זה מתאים גם לעסקים הזקוקים לגמישות של שותפות, אך רוצים את הגנת האחריות המוגבלת של תאגיד.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים