הקמת חברת השקעות בארה"ב – איזו כדאי ואיך עושים זאת?

רבים הישראלים אשר בוחרים לבצע השקעות בארצות הברית, בין אם מדובר בהשקעות בעולם הפיננסים, הנדל"ן, הקמעונאות ועוד. חלק מהמשקיעים אינם יודעים כי ניתן לחסוך ולהקל על תפעול העסק, בעזרת פתיחת חברת השקעות. אילו חברות ניתן להקים וכיצד עושים זאת?

 

הקמת חברת השקעות בארה"ב: רקע

ארצות הברית מציעה למשקיעים בה מגוון דרכים לביצוע השקעות. חברות אלו משקיעות את כספן באופן קולקטיבי, ככל שבהן מספר שותפים, אשר חייבים בהפסדיה, וזוכים ברווחיה, בהתאם ליחסי האחזקה בחברה.

על אף המגוון הרחב, כלל, נהוג לחלק את סוגי החברות, העומדות בפני המשקיעים העתידיים, לשני סוגים – LLC (חברה בע"מ) ו – Corporation (תאגיד). במאמר הבא נסביר מהם יתרונותיהם של כל אחד מאפיקי ההתאגדות המדוברים, למי יש לדווח ומהם יתרונותיהם וחסרונותיהם.

 

תאגיד – Corporation

תאגיד הוא חברה מדווחת, המעדכנת את רשויות אודות מצבה בעזרת טופס 1120. רווחי החברה חייבים בתשלום מס בשיעור 21%, אשר היה גבוהה יותר וירד לאחרונה הודות לממשל טראמפ.

יש לציין כי ניתן להגדיר תאגידים אלו גם כתאגידים שקופים (S-Corporation), אשר יאפשרו לבעלי התאגיד לשלם מס אישית, כאילו היו משקיעים פרטיים. לשם הגדרת תאגיד כחברה שקופה, על כל התאגיד לעמוד בכלל התנאים הבאים:

זהות בעלי מניות

רק עזבונות, נאמנויות ומחזיקים יחידים.

 

מספר בעלי המניות וסוגן

נמוך מ – 100, אשר מחזיקים במניות מסוג אחד בלבד.

 

אופי פעילות התאגיד

רק תאגידים שאינם מוסדות פיננסיים, לרבות בנקים וחברות ביטוח, ואינם חברות מכירות, יוכלו להירשם כתאגיד מסוג S-Corporation.

לשם שינוי סטטוס החברה לכדי תאגיד מסוג S, על החברה להגיש בקשת רישום לרשות לניירות ערך האמריקנית – IRS, ולדווח אודות הכנסותיה לרשויות בעזרת טופס 1120S.

 

חברת LLC

LLC, או בשמה המלא, Limited Liability Company, היא המקבילה האמריקאית לחברה בע"מ הישראלית. מדובר על יישות משפטית נפרדת, המביאה להפרדה בין נכסי החברה לבין נכסי הבעלים, אשר מזכירה בהגדרתה את הקבוע בדיני החברות בישראל.

על פי רוב, משקיעי נדל"ן בארצות הברית מבצעים את השקעותיהם דרך חברות אלו.

עקרון היישות המשפטית הנפרדת מאפשר לבעלים להגן על עצמו במצבים בהם מוגשות תביעות שונות כנגד החברה, דוגמת תביעות נזיקין ופירעון חוב, שכן הנושים זכאים להיפרע מהחברה בלבד.

נציין כי החוק האמריקני קובע מספר פעולות, המתבצעות על ידי בעל החברה, אשר יכולות להוביל לביטול ההפרדה בין השניים, ובסופו של דבר, לחובתו של בעל החברה.

נציין כי על בעלות על חברת LLC מחייבת בתשלום אגרת רישום שנתית, המאפשרת החזקה בזכויות החברה. כמו כן, על כלל השותפים הישראליים בחברות הללו יש להגיש טופס 150 לרשויות המס הישראליות.

 

חברה שקופה

בדומה לתאגיד, גם בחברת LLC יכול הבעלים להגדירה כחברה שקופה. הגדרה זו תוביל גם היא לתשלום מיסוי מקביל למיסוי יחיד, ומתאפשר על ידי פנייה לרשויות המס.

נציין כי בשל העובדה שכל מדינה בארצות הברית מחזיקה בדיני מס עצמאיים, קיימות מדינות בהן עדיף לפתוח שותפות מסוג זה, דוגמת אוהיו, בה שיעור המס המשולם הוא מזערי.

 

יתרונות LLC

לוגיסטיקה

כאמור, רבים המבצעים השקעות נדל"ן בארצות הברית בוחרים בחברה זו. הסיבה היא שהחברה מעניקה גמישות לבעליה, שכן אינם צריכים להגיע כלל אל שטח ארצות הברית לביצוע פעולות.

ככל שאדם מבצע השקעות באופן פרטי, עליו להגיע לשם עמידה בתנאים בירוקרטיים שונים, לרבות חתימה על מסמכים והתמודדות מול גופים שונים.

חברת LLC יכולה למנוע מצב זה, שכן מתפקדת לבדה, ומאפשרת ביצוע פעולות שונות, בהן פתיחת חשבון בנק אמריקאי, גם מרחוק.

 

מבנה בעלות ומינוף

מעבר להפרדה הנכסית (מלשון נכס), אותה מעניקה חברת LLC, ניתנת לבעלים אפשרות לגייס מספר שותפים שאינו מוגבל, המאפשר מרווח תמרון רחב. כמו כן, שימוש בחברת LLC מאפשר מינוף בשיעור גבוהה יותר ובניית תיקי נכסים.

 

חסרון חברת LLC

מחיר

החזקת חברת LLC אינה זולה. עלויות מס ותפעול שוטף לעיתים יכולות להביא לחוסר כדאיות ההשקעה. בעבור אלו שהשקעותיהם לא מניבות כפי שציפו, ייתכן שפתיחת חברה זו אינה כדאית.

אולם, נזכיר כי בכל מדינה ברחבי ארצות הברית יש שיעור מס שונה, ולכן, יש לבחון את שיעורי המס שישולמו.

 

שלבי ההתאגדות

  1. הגשת אגד מסמכים לרשויות, בשם Article of Organization. הפרטים אותם תצטרכו למלא במסמכים אלו הם שם החברה המיועד, כתובת החברה, בעלי המניות וחלוקתם ועוד.
  2. חתימה והגשת הסכם פעילות, הנקרא Operating Agreement.
  3. הפקת מספר EIN לחברה, הנועד לתשלום חובות המס.
  4. פתיחת חשבון בנק אמריקני לניהול הכספים.

 

הקמת חברת השקעות בארצות הברית: סיכום

בעוד ביצוע השקעות ישירות ברחבי ארצות הברית כרוכות בסחבת ונסיעות רבות, פתיחת חברת השקעות יכולה להקל באופן משמעותי על המשקיע.

בין שלל היתרונות, אשר מעניקות חברות ההשקעות השונות, ניתן למצוא הפרדת נכסים, המגנה באופן רחב ומשמעותי על בעל החברה, אפשרויות מימון גבוהות יותר וכן אפשרות לחלוקה בלתי מוגבלת בחלק מסוגי החברות.

בעוד חלק מהמשקיעים בוחרים בחברה מסוג Corporation, חברות LLC הן הרווחות יותר בקרב המשקיעים הישראליים, במיוחד בתחום הנדל"ן, מתוך מגוון סיבות.

  • ראשית, חברות LLC אינן מוגבלות במספר השותפים בה, מה שמאפשר חלוקת נטל התשלום, ככל שנדרשת.
  • שנית, חברת LLC מאפשרת לבעליה לבצע מגוון רחב של פעולות עסקיות, לרבות התנהלות מול הגופים הבנקאיים, ללא צורך בהגעה פיזית אל שטחי ארצות הברית.

 

עוד על הקמת חברת L.L.C תוכלו לקרוא כאן: הקמת חברת LLC. עוד על הקמת חברת C-Corporation בארצות הברית, תוכלו לקראו כאן: הקמת חברת C-Corporation.

לפרטים נוספים והתייעצות, צרו קשר עם צוות רואי החשבון ועורכי הדין של MasAmerica.

הקמת חברת השקעות בארה"ב - איזו כדאי ואיך עושים זאת?
הקמת חברת השקעות בארה"ב – איזו כדאי ואיך עושים זאת?

שאלות ותשובות בנושא

LLC ראשי תיבות של חברה באחריות מוגבלת. זהו סוג של מבנה עסקי המשלב מיסוי מעבר של שותפות או בעלות יחידה עם אחריות מוגבלת של תאגיד. זוהי אופציה אטרקטיבית לבעלי עסקים קטנים המעוניינים להגביל את אחריותם האישית לחובות ותביעות עסקיים.
חברה שקופה היא חברה פתוחה וכשמה כן היא – שקופה עם מחזיקי העניין שלה, היא מציעה חשיפה מלאה של הפעילות, הסיכונים והביצועים הפיננסיים שלה. המטרה היא לספק שקיפות לבעלי המניות ולבעלי עניין אחרים על מנת ליצור אמון ולטפח מערכות יחסים טובות.
היתרונות של LLC כוללים הגנה מפני אחריות אישית, גמישות עם מבנה בעלות וניהול, מיסוי מעבר וקלות התקנה ותחזוקה.
החסרונות של חברת LLC כוללים שהם עשויים להיות יקרים יותר להקמה ולתחזוקה מאשר מבנים עסקיים אחרים, והם עשויים להיות כפופים להגבלות מסוימות במדינות מסוימות. בנוסף, ייתכן ש- LLC לא תהיה הבחירה הטובה ביותר עבור עסקים שמחפשים הון סיכון או צורות אחרות של השקעה חיצונית.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים