מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

בעוד שחברות LLC הן בארצות הברית והן בישראל, מציעות גמישות ויתרונות מסוימים, מבני המס שלהן שונים באופן ניכר. בארה"ב, מודל מיסוי "המעבר" יכול להועיל למניעת כפל מס, בעוד שבישראל, חברות LLC מתמודדות עם מיסוי חברות עם פוטנציאל למיסוי כפול ברמת הפרט

 

חברות LLC בארצות הברית

בארצות הברית, חברות LLC הן בחירה פופולרית לעסקים בשל האופי הגמיש שלהן. LLC אינה ישות חייבת במס נפרדת בארה"ב. במקום זאת, היא מה שמכונה ישות "מעבר" לצורכי מס. המשמעות היא שהרווחים וההפסדים של העסק 'עוברים' בעסק לבעליו, המכונים חברים. לאחר מכן החברים מדווחים על הכנסה זו בהחזרי המס האישיים שלהם.

 

המשמעות של מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

  • חברות LLC בארה"ב יכולות לבחור להיות ממוסות כתאגיד אם זה מועיל יותר למצבן הפיננסי. גמישות זו במעמד המס היא אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות של חברות LLC. לכן, משרדנו עוסק לעתים קרובות בייעוץ ללקוחות על השלכות המס של מבנים עסקיים שונים בארץ ובחו"ל.

 

  • בנוסף, חברות LLC בארה"ב חייבות להגיש החזר מידע שנתי ל-IRS. החזר זה מדווח על הכנסות, ניכויים, רווחים, הפסדים וכו' של העסק. עם זאת, LLC עצמה אינה משלמת מס הכנסה. במקום זאת, חלקו של כל חבר בסכומים אלו מדווח על דוחות המס האישיים שלו.

 

  • בישראל, חברות LLC נדרשות להגיש דו"ח מס חברות שנתי ולשלם את שיעור מס החברות החל על רווחיהן. בנוסף, כאשר מחלקים דיבידנדים לחברים, חלוקות אלו מדווחות, והחברים חייבים לשלם עליהם מס לפי שיעורי המס האישיים שלהם.

 

מיסוי LLC בארה"ב ובישראל למשקיעים זרים

חשוב להזכיר שגם לארה"ב וגם לישראל יש תקנות ודרישות ספציפיות למשקיעים זרים בחברות LLC. כללים אלה יכולים להשפיע על האופן שבו רווחים מחויבים במס והחזרתם לארץ. משקיעים זרים בחברות LLC בארה"ב עשויים להיות כפופים לניכוי מס במקור ודרישות דיווח אחרות. בישראל חלים כללים דומים, ומשקיעים זרים חייבים להיות מודעים לחוקי המס המקומיים ולאופן שבו הם מתקשרים עם חוקי המס של מדינת הולדתם.

 

הבדלים בין מיסוי LLC בארה"ב ובישראל לפי מדינות

נקודה מרכזית נוספת שיש לקחת בחשבון היא ההשפעה של חוקי המדינה בארה"ב על מיסוי LLC. בניגוד לישראל, שבה חוקי המס עקביים בכל המדינה, לכל מדינה בארה"ב יש מערכת חוקים ותקנות משלה לגבי חברות LLC. מדינות מסוימות, כמו וויומינג ודלאוור, ידועות בסביבות המס הידידותיות שלהן לעסקים, בעוד שלאחרות עשויים להיות מבני מס מורכבים ויקרים יותר. שינוי זה בין מדינה למדינה יכול להשפיע באופן משמעותי על נטל המס הכולל של חברת LLC בארה"ב.

 

היבט השקיפות מאחורי מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

היבט בסיסי של מיסוי LLC הוא השקיפות שלו. המשמעות היא שההכנסה של LLC מיוחסת ישירות לחבריה. לאחר מכן, החברים נושאים בנטל המס על הכנסת החברה, במקום שהחברה עצמה תחויב במס.

גישה זו של מיסוי LLC בארה"ב ובישראל יכולה להועיל במיוחד למשקיעים זרים, לרבות אלה שמגיעים מהארץ, שכן הם עשויים בתנאים מסוימים להיות זכאים לפטור ממס בארה"ב. מבנה מס זה מנוגד באופן חד למצב בישראל, שבו חברת LLC נחשבת לישות אטומה למטרות מס. בישראל, אחריות המס הנגזרת מהכנסות והוצאות החברה נופלת על החברה עצמה, ולא על חבריה הפרטיים.

 

היתרונות של מיסוי LLC בארה"ב לעומת ישראל

עבור משקיעים ישראלים, היתרון בהקמת LLC בארה"ב הוא היכולת ליהנות מהטיפול השקוף הזה בכספי החברה. ההכנסות וההוצאות של LLC מועברות לחברים, מה שעלול למנוע כפל מס ומאפשר זיכוי מס זרים.

 

אפשרויות של מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

חשוב שהמס ששולם מחוץ לישראל יתאים להכנסה המניבה את חבות המס בישראל. רשות המיסים הישראלית התוותה קווים מנחים ספציפיים למיסוי על חברות LLC, במיוחד לאלה שבבעלותם חברת LLC בארה"ב. הנחיות אלו מציעות אפשרויות מיסוי: או על ידי התייחסות ל-LLC כשקופה וקבלת זיכוי מס זר עבור מיסים ארה"ב ששולמו, או ראייתה כישות אטומה וממוסה רק על דיבידנדים שחולקו.

 

מה קובע בית המשפט לגבי מיסוי LLC בישראל לעומת ארצות הברית?

באופן משמעותי, בית המשפט העליון הישראלי קבע כי לצורכי מס, חברת LLC לא תסווג כישות שקופה, גם אם זה כך בארה"ב. להחלטה זו יש השלכות מהותיות. לדוגמה, אם תושב ישראל שולט בחברת LLC זרה, והעסק מתנהל מחוץ לישראל, ההכנסה של חברת ה-LLC יכולה להיחשב כהכנסה של הפרט, בכפוף לתנאים מסוימים. לעומת זאת, אם השליטה תבוצע מתוך ישראל, חברת ה-LLC תחויב במס על רווחיה בשיטה דו-שכבתית. לפסיקה זו יש השפעה ישירה על אסטרטגיות תכנון המס של משקיעים ישראלים בחברות LLC בארה"ב.

 

האלטרנטיבה למיסוי LLC בארה"ב בישראל

מכיוון שאין מקבילה ישירה לחברת LLC, חברות בדרך כלל מחויבות במס דו-שכבתי. פרשנות זו של פקודת מס הכנסה פירושה שגם אם נישום ישראלי מקבל דיבידנדים מחברת LLC אמריקאית, הוא לא יכול ליהנות מהיתרונות של חברה שקופה. זה מוביל לאתגרי מס שונים, לרבות קבלת זיכוי מס זרים והתחשבות בהכנסה של חברת LLC למטרות ביטוח לאומי. תכנון מס אפקטיבי הוא חיוני בתרחישים אלה כדי למזער את חובות המס ולקביעת מעמדו של הנישום (תושב, תושב חוץ, תושב חוזר וכו').

 

הבדלים בין מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

להבדל בהתייחסות לחברות כשקופות בארה"ב ואטומות בישראל יש השלכות מס משמעותיות. שותפים ישראלים בחברת LLC בארה"ב אינם יכולים לקבל זיכוי מס חברות בישראל בגין מיסים ששולמו על דיבידנדים בארה"ב. יתרה מזאת, אם הסיווג של חברת ה-LLC לא נבחר באופן יזום בישראל, מעמד המס שלה כברירת מחדל יהיה דומה לזה של חברה אטומה, מה שמשפיע על אופן מיסוי הדיבידנדים.

 

שאלות ותשובות בנושא מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

הפיכת חברת LLC בארה"ב לשקופה מרמזת כי נישום ישראלי יהיה חייב במס שוטף בישראל על ההכנסה של חברת LLC, שהוכרה בשנת המס שהיא נוצרה, ולא בעת חלוקת דיבידנדים. הכנסה זו ממוסה בישראל לפי מקורה, בהתאם לדיווח בארה"ב.

למרבה הצער, הגנות מפני כפל מס לפי האמנה בין ישראל לארה"ב אינן חלות בדרך כלל בתרחיש זה. מאחר ש-LLC אינה מוכרת לצורכי מס בארה"ב כחברה, והבעלים הזרים שלה תושב חוץ אינו כשיר כחברה תושבת ארה"ב, הוראות האמנה אינן חלות.

אמנם ישנם יתרונות במבנה של חברה אמריקאית כישות שקופה, אך ישנם גם סיכוני מיסוי. אלה כוללים את המורכבות של ההתמודדות עם מערכות מס שונות ואת הפוטנציאל למיסוי כפול, במיוחד כאשר ההכנסה מחברת ה- LLC היא משמעותית.

משקיעים ישראלים צריכים לשקול את השלכות המס של ארה"ב וישראל, המבנה התפעולי של חברת LLC, אופי ההכנסה שלה ומעמד התושבות שלהם. כמו כן, עליהם לשקול כיצד יטופלו הרווחים מחברת ה- LLC הן למטרות מס הכנסה והן למטרות ביטוח לאומי בישראל. תכנון מס יעיל וייעוץ עם אנשי מקצוע בתחום המס המנוסים במיסוי בינלאומי חיוניים לניווט במורכבויות אלו.

 

מיסוי LLC בארה"ב ובישראל
מיסוי LLC בארה"ב ובישראל

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים