פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות

ארה"ב היא אחת המעצמות הכלכליות הגדולות ביותר בעולם, אם לא הגדולה ביותר. מטבע הדברים, היא מהווה יעד נחשק למשקיעים רבים, בעיקר בתחום הנדל"ן, אשר לאחר משבר הסאב-פריים זימן למשקיעים זרים רבים הזדמנויות רווחיות רבות. אחד הצעדים הראשונים עבור משקיעים בארה"ב הוא ההחלה על אופן ביצוע ההשקעה. הנה לפניכם כל מה שחשוב לדעת על פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות

 

פתיחת חברה בארה"ב  – הצעד הראשון בדרך להשקעה

בעידן הגלובאלי של ימינו, השקעות מעבר לים הפכו לדבר נפוץ ופופולארי במיוחד, כאשר ארה"ב מהווה את אחד מיעדי ההשקעות המבוקשים ביותר, בעיקר בתחום הנדל"ן, אשר לאחר משבר הסאב – פריים שפקד את ארה"ב בשנת 2008, זימן הזדמנויות עסקיות רבות למשקיעים ישראלים.

אחד הצעדים הראשונים והעיקריים עבור כל אדם המעוניין להשקיע בארה"ב הוא ההחלטה על צורת ההתאגדות, באמצעות ניתן יהיה לבצע את ההשקעה. פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות השונות מהווה גם הזדמנות נהדרת עבור המשקיעים, לחשוף את פעילותם העסקית לשווקים נוספים ויצירת שותפויות עם חברות מקומיות אמריקאיות, באופן המשפיע על פוטנציאל הרווחים של המשקיע.

 

פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות – המשמעות העיקרית

אחת המשמעויות העיקריות של סוגית פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות היא כל תחום המיסוי ההשקעות בארה"ב בכלל ובתחום הנדל"ן בפרט. לחבות המס קיימת השפעה מהותית על כדאיות העסקה ופוטנציאל הרווח של המשקיע, כאשר תכנון מס מקצועי, מהווה פעמים רבות את נקודת ההבדל בין עסקה מוצלחת ולבין כישלון מהדהד.

פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות משפיעות על תחום מיסוי השקעות הנדל"ן בארה"ב בעיקר באופנים הבאים:

 

חיסכון במס

תחום מיסוי ההשקעות בארה"ב כולל תחתיו מספר רב של הוראות ודינים, אשר בנוסף אליהם, מתחלקים גם באופנים שונים בין מדינות ארה"ב. כך, לכל אופן התאגדות באמצעות פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות השונות קיימות השלכות שונות על גובה שיעור חבות המס ולפיכך, כדאי להתייעץ עם גורם מוסמך לגבי אופן ההתאגדות המתאים ביותר עבורכם.

 

הגנה משפטית

פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות וההתאגדויות השונות מעניקות למשקיעים גם הגנה משפטית נרחבת, הן מבחינת סכומי ההשקעה והן מבחינת כלל הנכסים של המשקיעים, אשר בניגוד להשקעה של האדם הפרטי, אינם חשופים לתביעות.

 

הימנעות ממס עיזבון

מס עיזבון הוא מס המוטל על נכסיו של האדם לאחר פטירתו והוא יכול להגיע עד לגובה של 50% משווי הנכס. השקעה באמצעות פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות השונות, מאפשרות לחסוך ולהימנע ממס העיזבון.

 

פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות

עבור משקיעים זרים קיימות מספר אפשרויות להתאגדויות ופתיחת חברות והנה לפניכם כמה מהאפשרויות הנפוצות ביותר:

חברה בע"מ (LLC)

השקעה באמצעות חברה בע"מ היא אחת מאפשרויות ההשקעה הנפוצות ביותר, בעיקר בזכות השילוב של אחריות מוגבלת יחד עם שקיפות מוחלטת בכל הקשור להיבט המיסוי. כך, חבות המס של חברה בע"מ מיוחסת באופן ישיר לבעליה, הנהנים משיעורי מס מופחתים המוטלים על אנשים פרטיים ומצד שני, אחריותם של השותפים מוגבלת לסכום ההשקעה בלבד, כך שקיימת להם הגנה משפטית מקיפה.

 

חברה אמריקאית (CORP-C)

השקעה באמצעות חברה מקומית אמריקאית תמוסה לפי שיעור מס החברות הנהוג בארה"ב (שיעור העומד על 21% לאחר רפורמת המס שהונהגה ב – 2018), כאשר היתרון הבולט של אפשרות זו הוא האפשרות לנכות הוצאות מחבות המס.

 

חברה זרה

השקעה באמצעות חברה זרה (מישראל או ממדינה אחרת) מהווה סוג של השקעה עקיפה, החשופה לשיעור מיסוי החברות ולמיסים נוספים הקשורים בהעברת כספים למדינה זרה. יחד עם זאת, השקעה באמצעות חברה זרה מעניקה הגנה למשקיעים מפני מס עיזבון.

 

חברה בארץ לעומת חברה בארה"ב – מה ההבדלים?

יזמים ובעלי עסקים רבים מישראל מכירים באופן כזה או אחר את דיני המס הנהוגים בישראל, היכרות הגורמת להם לחשוב כי מדובר בדיני מס זהים הנהוגים בארה"ב. בפועל, קיימים מספר הבדלים מהותיים בין חברה בארץ לבין חברה בארה"ב:

  1. חברה בע"מ בישראל מהווה ישות משפטית נפרדת, לעומת חברת LLC, בה הבעלים של החברה נושאים באחריות אישית למצבה הכספי של החברה.
  2. שיעור מס החברות שונה בין ישראל לארה"ב, כשבישראל הוא עומד על 23% ואילו בארה"ב על 21%.
  3. בארה"ב קיימים מגוון אפשרויות של פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות השונים.
  4. עלויות הקמה ותפעול של חברה בע"מ בישראל, נחשבות ליקרות יותר לעומת עלויות הקמה ותפעול של חברת LLC בארה"ב.

 

הקמת חברת LLC בארה"ב בכמה צעדים פשוטים

מבין מגוון אפשרויות פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות השונות, הקמת חברת LLC היא הנפוצה והפופולארית ביותר, אותה ניתן לבצע באמצעות מספר שלבים פשוטים:

 

בחירת מיקום החברה

לכל מדינה בארה"ב יש את הוראות המיסוי וההתייחסות שלה לעניין חברות LLC, הבאים לידי ביטוי בדרישות החוק לצרכי רישום, תשלומי אגרה, תחולת מיסוי ועוד. בחירת מיקום החברה במדינה מתאימה, יכולה לחסוך לכם כסף רב ובירוקרטיה מיותרת.

 

בחירת שם החברה

בחירת שם החברה צריכה להיעשות על פי מספר כללים: סיומת הכוללת את המלל LLC, שם פנוי ושם שאינו עלול להטעות אנשים לחשוב שמדובר בחברה ממשלתית.

 

הגשת מסמכים

הגשת מסמכי התאגדות, הכוללים פרטים בסיסיים על החברה, תעשה באמצעות משרדי הרשות הרלוונטית וכרוכה בתשלום אגרה.

 

עריכת תקנון

עריכת תקנון אמנם אינה מהווה דרישת סף בכל המדינות, אך מהווה צעד חשוב ואחראי כאשר מדובר במספר שותפים.

 

הנפקת מספר זיהוי

מספר זיהוי החברה (מספר EIN) הוא המספר המייצג את החברה בפני רשויות המס ולאחר הגשת מסמכי ההתאגדות, יש להנפיק מספר זיהוי בהתאם.

 

כיצד ואיך מחליטים על פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות המתאימות ביותר?

כפי שניתן להבין, לבחירת סוג החברה קיימת השפעה מהותית על חבות המס שלכם וכפועל יוצא מכך, על רווחיות ההשקעה ולכן, חשוב להיעזר בגורם מקצועי ומומחה בתחום – רואה חשבון בעל רישיון אמריקאי, המכיר היטב את דיני המס והוראותיו בארה"ב בכלל ובמדינות השונות בפרט.

 

שאלות ותשובות בנושא פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות

אחת המשמעויות העיקריות של סוגית פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות היא כל תחום המיסוי ההשקעות בארה"ב בכלל ובתחום הנדל"ן בפרט. לפתיחת חברה בארה"ב קיימות השלכות מהותיות על סוגית מיסוי ההשקעות, כמו למשל אפשרויות חיסכון במס והימנעות ממס עיזבון, בהתאם לסוג החברה שנפתחה.

פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות מתחלקים למספר אפשרויות עיקריות: חברה בע"מ (LLC), חברה אמריקאית (CORP-C) או חברה זרה, כאשר לכל אפשרות כזו קיימים היתרונות והחסרונות שלה, הן מבחינת שיעור המיסוי והן מבחינת ההגנה המשפטית שהחברה מספקת לשותפים ולנכסיהם.

יזמים ובעלי עסקים רבים, המתנהלים שנים רבות מול רשויות המס בארץ, נוטים לחשוב כי מדובר באותו אופן התנהלות מול רשויות המס בארה"ב, אך למעשה קיימים מספר הבדלים משמעותיים בין חברה בארץ לבין חברה בארה"ב, הבדלים הנוגעים להגדרת היישות המשפטית של החברה, שיעור המיסוי ועלויות ההקמה והתפעול.

לבחירת צורת ההתאגדות קיימת השפעה מהותית על כדאיות ורווחיות ההשקעה ולכן, חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי ומנוסה בתחום דיני המיסוי בארה"ב, שיעזור לכם לבחור בצורת ההתאגדות המומלצת ביותר עבורכם וכן יעניק לכם שירותי ליווי מקצועיים לאורך כל התהליך, החל משלב פתיחת החברה ועד לקבלת מספר זיהוי לרשויות המס. 

 

פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות
פתיחת חברה בארה"ב וסוגי החברות

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים