רואה חשבון אמריקאי

רואה חשבון אמריקאי, או בעגה המקצועית CPA מתווך בין אזרחים המחזיקים גרין קארד לבין מערכת המיסים המורכבת. מערכת המיסוי האמריקאית, או הIRS , מטילה קנסות לא פשוטים על אי דיוקים או איחור בדיווח.

נוסף על כך, מערכת הIRS דורשת מכל אזרח המחזיק בגרין קארד את חובת התשלום. ללא תלות באם הוא חי בתוך גבולות המדינה או מחוץ לה.

 

מהו רואה חשבון אמריקאי?

CPA או "רואה חשבון מוסמך" הוא תואר המתקבל בכל אחת ממדינות ארצות הברית. כל אדם המחזיק בתואר זה יכול לעבוד במדינה שלו כרואה חשבון מוסמך.

דוח 1040

דוח 1040 הוא דוח המפרט על ההכנסות של המחויבים בדיווח לרשויות הIRS בשנה החולפת.
להלן פילוח המחויבים בהגשת הדוח.

 

 

סטטוס משפחתי הכנסה מצטברת שנתית מעל גיל בסוף השנה האזרחית
רווק 12200$ מתחת ל65
רווק 13850$ מעל 65
נשואים ומגישים את הדוח ביחד 24400$ בני הזוג מתחת לגיל 65
נשואים ומגישים את הדוח ביחד 25700$ אחד הצדדים חצה את גיל 65
נשואים ומגישים את הדוח ביחד 27000$ שני הצדדים חצו את גיל 65
מפרנס עיקרי 18350$ מתחת ל65
מפרנס עיקרי 20000$ מעל 65

 

תחומי הסיוע של רואה החשבון האמריקאי

הקמת מיזם וניהול פעילות

רואה חשבון אמריקאי מנסח יחד עם לקוחותיו מסמכי ממשל הסוקרים את הישות הנבחרת לניהול הפעילות הפיננסית (תאגיד, שותפות וכיו"ב), והמבנה האופטימלי להקמת ישות מסוג זה בבחינת אופן תכנון ותשלום המס.

 

מיסוי אמריקאי וניהול מתמשך

האכיפה הקפדנית וריבוי תקנות ההתנהלות מול רשויות המס האמריקאיות גורמות לרמת המתח והלחץ להתרבות.
רואה החשבון האמריקאי מסייע במילוי חובת הדיווח הכוללת:

טופס 1040

מילוי טופס 1040 לצורך דו"ח למס הכנסה.

טופס NR1040

במידה ואדם הוא תושב מדינה זרה עליו למלא טופס NR1040  המפרט את פעילותו העסקית בארה"ב והכנסותיה. טופס זה כולל דיווח על כל סוגי ההכנסות בגבולות המדינה.

 

פיצויי הון

פיצויי הון עשויים להיות זכאים לעדיפות בטיפול המס במידה והם בנויים בצורה נכונה. צורה לא מתאימה של בנייתם עשויה לגרור החמרה בעונשים. אנו ממליצים ליצור מבנה נכון של פיצוי הון בעזרת רואה חשבון אמריקאי על מנת להיות מודעים לכל תהליכי המיסוי הכרוכים בקבלתם.

 

מיסוי עסקאות תאגידים בארה"ב

החלום האמריקאי נעשה מנת חלקם של בעלי עסקים ישראלים רבים, בשל ההזדמנויות העסקיות שהם יכולים למצוא בו. על מנת להגשים חלום זה בארה"ב, כדאי להיעזר בשירותים של רואה חשבון אמריקאי ולעשות זאת בשקט נפשי.

רואה החשבון האמריקאי יצור תכנון מס מקצועי ובטוח, שכן אופי התאגיד וצורתו ישפיעו על אופי המס ואופן הדיווח שלו.

בלשון אחר, רואה חשבון אמריקאי נותן שירותים של ייעוץ אודות השפעת מבנה החברה על המס, סקירת מסמכי העסקה וניהול משא ומתן אל מול הרשויות.

 

גורמים נוספים המשפיעים על תכנון המס

גורם נוסף שעשוי להשפיע על תכנון המס הוא מיקום התאגיד. לכל מדינת בארה"ב חובות מס אחרות. ישנן מדינות שאינן דורשות תשלום מס ועד למדינות הדורשות מס חברות רק אחרי שהתאגיד חצה גובה של הכנסה מסוימת.

קיימת חשיבות רבה לעמידה בחוות הדיווח הספציפית לסוג ההתאגדות. שכן אי עמידה בחובה זו עשויה להביא את רשויות המס להטלת סנקציות לא פשוטות.

 

רווחים משיתופי פעולה עם תאגידים זרים

נוצר מצב בו בעלי עסקים לא מעבירים את רווחיהם לארה"ב על מנת שלא להתמודד עם החובות שמציבות רשויות המס. כמו כן, חברות רבות מופעלות באמצעות תאגידים זרים שאינם מחויבים באותו דיווח מס היות והן לא ישויות פיננסיות בגבולות ארה"ב.

בשנת 2018 נוצרו תקנות מס חדשות באשר לתאגידים זרים אשר מחייבים דיווח מתאים לרשויות ומניעת סנקציות בגין דיווח חסר. תקנות אלו נקראות חוק הFATCA המחייב מוסדות פיננסיים בעולם לדווח לרשויות המס בארה"ב על כל חשבון פיננסי המוחזק מחוץ לגבולות המדינה.

 

תוצאות מס שליליות

CFC וPFIC – הם שני סיווגים של תאגידים אמריקאים. אדם שאוחז במניות על אחד מהתאגידים הללו עשוי לקבל תוצאות מס שליליות. רואה חשבון אמריקאי מסייע להימנע ממצב זה ולהפחית את השלכות המס השלילי.

 

מיסוי השקעות נדל"ן בארה"ב

יוקר מחירי הדירות במדינת ישראל הפך את ארה"ב למוקד עליה לרגל עבור משקיעי נדל"ן פוטנציאלים.
השקעת נדל"ן בארה"ב כוללת מספר נושאי תכנון מס שיוצר רואה החשבון האמריקאי:

מס פדרלי, מס עירוני, מס עיזבון וכיו"ב. כל אלו ועוד הם תחומים שאותם למד רואה החשבון האמריקאי באדיקות והתמקצע בהם.

נוסף על כך, רואה החשבון האמריקאי יכול לבחור עבורכם בין מסלולים שונים של מיסוי. לדוגמה, הכרות עם העובדה שהנכס מניב הכנסה, כגון נכס המיועד לשכירות, מאפשר שני מסלולי מיסוי.

 

דיווח מס בארה"ב

בכל 15 לחודש אפריל מגיע זמן דיווח המס בארה"ב עבור תושבי ארה"ב.
מי שאינו תושב ארה"ב רשאי לדווח ב15 לחודש יוני.

רואה חשבון אמריקאי
רואה חשבון אמריקאי

שאלות ותשובות בנושא

רו"ח אמריקאי (רואה חשבון מוסמך) הוא רואה חשבון מקצועי שעמד בדרישות ההשכלה, הבחינה, הניסיון והדרישות האתיות של מועצת החשבונות של המדינה.
טופס 1040 הוא הטופס העיקרי המשמש להגשת החזר מס הכנסה פדרלי של אדם פרטי בארה"ב. טופס NR1040 הוא הטופס העיקרי המשמש תושבי חוץ להגשת החזר מס הכנסה פדרלי בארה"ב.
גורמים נוספים המשפיעים על תכנון מס כוללים סטטוס הגשה, מקורות הכנסה, ניכויים, זיכויים ומסים זרים.
השלכות מס שליליות יכולות לכלול קנסות וקנסות על אי הגשה בזמן, תשלום מיסים נמוך, אי דיווח על הכנסה או תביעת ניכויים וזיכויים שאינם מותרים.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים