הפעולות שניתן לבצע דרך אתר IRS

אתר ה – IRS, היא רשות המס האמריקנית, אמון על ניהול וגביית כספים מכלל האזרחים העובדים במדינה. בעזרת מערכת מחשוב מתקדמת, ואתר נגיש ונוח למשתמש, מצליח האתר לסייע לרבים לממש את זכויותיהם ולדעת מהם החובות והזכויות שלהם.

 

הקדמה

ה – IRS, קיצור של Internal Revenue Service, הוא הגוף האמריקני הפדרלי, האמון על גביית המס מאזרחים.

עיקר הגבייה של הגוף עוסקת בתחום מס ההכנסה, לצד גביית מס חברות ורכוש. כמו כן, בעת הצורך, משמש הגוף גם לחלוקת כספים, במיוחד בימי משבר דוגמת הקורונה, וכן במצבים של החזרי מס.

משכך, על הרשות לדאוג לנגישות רבה בעבור אזרחיה, מטלה בה הרשות עומדת בצורה מרשימה.

ראשית, מתחזקת הרשות מערך עדכונים רחב לאזרחים. מערך זה מציג כל החלטה וחוק העובר במדינה, הנוגע לחיוב וזיכוי הניתן לאזרחים. כמו כן, המידע באתר מונגש לאזרחים, גם בעבור אלו המתקשים להתמודד עם חידושי הטכנולוגיה.

בעזרת סרטונים, המסבירים את ההליך בפניהם עומדים הפונים, ומפרטים באופן כללי כיצד יעבוד ההליך, מצליחה הרשות לאפשר לכלל האוכלוסייה לבצע פעולות. כמו כן, מתוארים מצבים בהם מומלץ ליצור קשר עם הרשות.

 

קבלת הקלות מס בארה"ב בתקופת הקורונה

כידוע, הממשל האמריקני התמודד בצורה טובה יותר מזו הישראלית מול המשבר הכלכלי שיצרה הקורונה. כחלק מחבילת ההטבות שניתנה לאזרחים, קיבלו אלו הטבות מס שונות.

מעבר לסיוע הרשות במילוי הטפסים, מכווין ה – IRS את האזרחים למוקד המידע הרלוונטי, הנקבע לפי סוג ההקלה אותה הם מבקשים, בין אם מדובר על אזרחים פרטיים, הנחלקים לזוגות ורווקים, בין אם מדובר על עסקים, מקבלי קצבאות ועוד.

הסדרת חובות המס בארה"ב לרשויות

מעבר לביצוע התשלומים, אודותיו נפרט בהמשך, מציע אתר ה – IRS מספר כלים למשלמי המס.

מעבר למגוון שיטות תשלום, בהן חשבון בנק, כרטיס חיוב, מזומן, צ'קים ועוד, מעניקה הרשות פלטפורמת פנייה ומידע במידה והאזרח אינו מסוגל לשלם את חובו כעת.

מעבר להסדרים שונים, המאפשרים לפרוס את החוב לאורך זמן, ישנה אפשרות לדחות את מועד התשלום עד להתאוששות כלכלית ואף לביטול חלק משיעור החוב, הכל דרך אתר הרשות.

 

קבלת תיעוד תשלומי מס

מדובר על שירות הניתן לאנשים פרטיים בלבד.

אותם מבקשים, יוכלו לזכות לקבל תמלול מקיף של כלל חובות המס אותם שילמו בשנים האחרונות. את התיעוד המדובר ניתן לקבל לבקש הן באתר האינטרנט והן במייל.

באתר מפורטים כלל הנתונים בהם תצטרכו להחזיק לשם הגשת הבקשה, בהם מספר הביטוח הלאומי האמריקאי (SSN), תאריך לידה, גישה לחשבון הדואר האלקטרוני ועוד.

כמו כן, מפורט מה יקבל המבקש בכל אחת מסוגי הבקשות, אשר מעניקות מידע בהיקפים שונים.

 

צפייה בחשבון האישי באתר IRS וביצוע תשלומים

ראשית, מעניק אתר ה – IRS למשלם המס לסקור את חשבונו.

אפשרות זו מעניקה למשלם המיסים אפיק צפייה בכלל הנתונים שהרשות מחזיקה עליו, לרבות היסטוריית התשלומים שלו, היתרה בגין כל שנת מס, בה חויב בתשלום, וכן סכום ההחזר או החוב אותו עליו לשלם, המתעדכן מדי יום.

לעניין ביצוע תשלומים, ניתן לקבוע כי הרשות עשתה כל שיכולתה בעבור האזרח. בעזרת מערכת נגישה ונוחה, המאפשרת, על ידי סיווג פשוט הנחלק ל – 2:

  1. אלה המשתכרים למעלה מ – 669,000 דולרים בשנה
  2. אלו המשתכרים בפחות מ- 669,000 דולרים בשנה

לבצע את תשלום המס באופן פשוט ומהיר. כמו כן, ההסבר כולל תנאים בהם על המשלם לעמוד לשם צליחת המשימה לבדו, דוגמת המצאת טופס החזר מס של השנה הקודמת.

לאלו המתקשים, מציעה הרשות פלטפורמת ITA – Interactive Tax Assistance.

מערכת זו, היא מערכת סיוע לחסרי הבנה בעולם המס, נועדה לספק תשובות לשאלות משפטיות בתחום המיסוי, ויכולה לקבוע אם הכנסה מסוימת חייבת במס ואף אם מגיע לבוחן החזר מס בגין חלק מהוצאותיו.

 

הסברים שונים

טופס 1040

טופס אשר מיועד עבור משלמי מיסים אמריקנים, אשר זכאים לקבלת החזר מס. האתר מציע לאזרחים ותושבים פירוט אודות כל אחד מהטפסים, לפי הקריטריונים השונים.

דוגמה אחת היא בעלי הכנסה נוספת, לרבות מתוך הימורים, מלגות ועוד, זכאים לפירוט אישי עבורם.

 

טופס 2290

טופס הנועד לבירור תשלומי מס, הנובעים בשל החזקת רכב כבד והזיהום אותו הוא יוצר. בשל הפער בין המיסים אותם נדרשים התושבים לשלם, התלויים במשקל הרכב ובהיקף השימוש, מציע אתר ה – IRS מדריכים המכוונים כל אדם לטופס המיועד לו.

 

סיכום

רשות ה – IRS האמריקנית אמונה על תשלומי המס של האזרחים האמריקנים, ולעיתים גם על חלוקת הכספים לאזרחים, בדומה לביטוח הלאומי הישראלי.

בניגוד לגוף הישראלי, מצליח אתר ה – IRS להגיע אל רוב האזרחים, זאת בעזרת מערכת נגישה וידידותית למשתמש. בין היתר, מציע אתר הרשות לתושבים הסברים מוסרטים, ליווי אינטראקטיבי בעת התמודדות עם סוגיות סבוכות ואף מגדירה מצבים בהם על הפונים ליצור קשר טלפוני עם הרשות.

MasAmerica מספקת ללקוחותיה את הפתרון המתאים והמקיף של שירותי ביקורת, חשבונאות, ייעוץ מס וייעוץ עסקי לחברות מובילות בארה"ב ולאנשים פרטיים תוך הבנת הצרכים שלהם, ושיקולי המס בישראל ובארה"ב, לשאלות נוספות והתייעצות צרו קשר.

הפעולות שניתן לבצע דרך אתר IRS
הפעולות שניתן לבצע דרך אתר IRS

שאלות ותשובות בנושא

IRS ראשי תיבות של Internal Revenue Service. זוהי סוכנות ממשלתית האחראית על גביית מסים מאנשים פרטיים ועסקים בארצות הברית.
מס הכנסה דורש משלמי המסים להגיש טפסים מסוימים מדי שנה, כגון טפסי 1040, W-2 ו-1099. טפסים אלה משמשים לדיווח על הכנסות, ניכויים ומידע פיננסי אחר.
כל מי שמרוויח הכנסה בארצות הברית נדרש להגיש החזר מס למס הכנסה. זה כולל אנשים פרטיים, עסקים וארגונים.
כדי להציג חשבון אישי ב-IRS, תחילה עליך ליצור חשבון מקוון. לאחר שיש לך חשבון, תוכל לגשת לרישומי המס האישיים שלך ולצפות בהחזרי המס שלך. אתה יכול גם לבצע תשלומים, לבדוק את סטטוס ההחזר שלך ולגלות את סכום המסים שאתה חייב.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים