כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס

אידיאולוגיות פוליטיות הן חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אזרח במדינה שלו. ישנם אזרחים שמעורבים יותר ואזרחים שמעורבים פחות, אך בסופו של דבר כל אזרח מושפע בשלל תחומי החיים מאידיאולוגיות פוליטיות שמקודמות בפרלמנט או בממשלה. במאמר הבא נבין כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – ארצות הברית.

 

מדיניות המס האמריקאית 

לפני שנבין כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס בארצות הברית, חשוב להכיר את מדיניות המס האמריקאית ובאיזו צורה היא עובדת. הגוף שאחראי על גביית המיסים בארצות הברית הוא שירות הכנסות הפנים, או בראשי התיבות הלועזיים שלו: IRS. גביית המס נעשית, בין היתר, באמצעות דיווח שנתי לאותו שירות הכנסות. דיווח שנתי בישראל מוכר בעיקר לעצמאים, שנדרשים לדווח אחת לשנה לרשות המיסים, אך בארצות הברית הדבר שונה. גם שכירים מחויבים לדווח על ההכנסות השנתיות שלהם למס הכנסה, כאשר החובה הזאת חלה גם על אזרחים אמריקאים שלא מתגוררים בארצות הברית, כמו גם על מחזיקי גרין קארד שגרים בארצות הברית ועובדים במדינה הזאת לפרק זמן קצוב. אנו מציעים לכם שירותים מגוונים ויעילים בדיווח מס וייעוץ מס, לפי מערכת המיסוי של ארצות הברית.

 

כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס בארצות הברית?

אם תהיתם כיצד אידאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס, אז דעו שאל מדיניות המס האמריקאית מתקשרת באופן מובהק אידיאולוגיה פוליטית. אידיאולוגיה פוליטית בארצות הברית מקודמת בבחירות השונות: לנשיאות או לקונגרס ולסנאט למשל. בארצות הברית פועלות שתי מפלגות – המפלגה הרפובליקנית, שמייצגת את הימין האמריקאי, והמפלגה הדמוקרטית, שמייצגת את השמאל האמריקאי. לימין ולשמאל בארצות הברית יש הסתכלות שונה בכל הקשור לצורת המיסוי. ככל שמפלגה מסוימת תוספת יותר מוקדי שליטה דמוקרטיים, כך ההשפעה שלה על מדיניות המס בארצות הברית רחבה יותר. בין היתר, אידיאולוגיה פוליטית תשפיע על:

 

  1. מס ההכנסה בארצות הברית

  2. מס החברות בארצות הברית

  3. השפעות של שכר שיבואו לידי ביטוי גם במיסוי

 

מס הכנסה 

מס ההכנסה בארצות הברית, כמו כל מס הכנסה בעולם, מוטל על חלק מסוים מההכנסה של אזרח. הימין האמריקאי, שמיוצג על ידי המפלגה הרפובליקנית שמאמין פחות בצורך של המדינה להתערב בפרט של האזרחים, פועל להקלות מיסוי ולהפחתות באחוזי מס ההכנסה. השמאל האמריקאי, שמיוצג על ידי המפלגה הדמוקרטית, מאמין שיש למסות הכנסה כדי ליצור שוויון. לכן, במקרים רבים שהמפלגה הדמוקרטית בשלטון ושולטת בבתי הנבחרים, היא מעלה יוזמות שלפיהן יגבה יותר מס בצורה משמעותית מעשירים. כך או כך, מס הכנסה הוא דבר שנגבה בארצות הברית, ולא משנה מי נמצא בשלטון. מס אמריקה יסייעו לכם לדווח על ההכנסות שלכם ל-IRS בצורה עדכנית וללא בעיות.

 

מס חברות 

שבוחנים כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס בארצות הברית, אפשר לבטא זאת בצורה פשוטה על ידי הצגת מס החברות. מס חברות, כפי שאפשר להבין מהם שלו, הוא מס שמוטל על הרווח של חברה בארצות הברית. הימין האמריקאי פועל להפחתת מס החברות, מתוך אמונה שמיסוי נמוך של חברות יוביל לפתיחת מקומות תעסוקה בצורה נרחבת יותר על אדמת ארצות הברית, מה שבסופו של דבר יוריד את האבטלה ויגדיל את ההכנסה של כל אזרח. מנגד, השמאל האמריקאי מאמין שיש למסות דווקא את החברות בצורה משמעותית יותר, מכיוון שהרווח של חברה הוא גדול יותר מאשר של עובד ממוצע או עסק קטן. זהו המס שככל הנראה מושפע בצורה הרחבה ביותר מאידיאולוגיה פוליטית בארצות הברית. במידה ואתם נדרשים לשלם מס חברות בארצות הברית, מס אמריקה תסייע לכם בכל מה שדרוש.

 

השפעות שכר 

השכר בארצות הברית משפיע גם על המיסוי בארצות הברית. למשל, ככל שאדם מרוויח יותר כסף, כך הוא יצטרך לשלם יותר מס. כחלק מהמדיניות של השמאל האמריקאי, ששואף ליצירת חברת שוויונית יותר גם מבחינה כלכלית, מקודמות הצעות חוק שונות להעלאת שכר המינימום בארצות הברית. נכון ל-2023, שכר המינימום בארצות הברית עומד על 7.5$ לשעה, אך יוזמות שונות קוראות להגדיל אותו פי שתיים. הגדלה זו תשפיע גם כן על שוק העבודה האמריקאי ובאופן ישיר על המיסוי. שואלים כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס בצורה הזאת? הימין האמריקאי, שלא רוצה להתערב בהחלטות המעסיקים, מתנגד בתוקף להצעות האלו.

 

הבנת כל אידיאולוגיה הפוליטית וכיצד היא מעצבת את מדיניות המס

על מנת שניתן יהיה להבין בצורה הטובה ביותר כיצד האידיאולוגיה הפוליטית מעצבת את מדיניות המס בארצות הברית, יש צורך בהבנת כל אידיאולוגיה פוליטית. אם נתמצת את האידיאולוגיות הפוליטיות מבחינה כלכלית, אנו נראה שהימין האמריקאי מעדיף להתערב כמה שפחות בחיי האזרח או החברות, על ידי הורדת מיסים למשל, בעוד שהשמאל האמריקאי שואף להשתמש במערכת המיסוי כדי ליצור שוויון, וזאת על ידי מיסוי יתר של עשירים או חברות. 

 

על מה אין וויכוח?

מדי פעם יוצא שהימין בארצות הברית נמצא בשלטון, ומדי פעם זה השמאל שנמצא בשלטון. כדי למנוע טלטלות משמעותיות במדיניות המיסוי, אנו רואים שישנן הסכמות שונות שמאפשרות יציבות יחסית. למשל:

 

  1. שינויים משמעותיים מצריכים הסכמות רחבות 

  2. שתי המפלגות מסכימות שיש צורך בגביית מיסים מסוימת

  3. הסכמה על כך שכל האזרחים העובדים צריכים לדווח למס הכנסה 

 

רלוונטי גם לאזרחים שמחוץ לארצות הברית

גם אם אתם חיים מחוץ לארצות הברית ולא מתעניינים בפוליטיקה הפנימית שלה, אתם עדיין מחויבים לדווח למס בתור אזרחים אמריקאים. אנו עם יד על הדופק כל הזמן, ונסייע לכם באמצעות הניסיון שלנו לדווח מס בצורה מעודכנת ונכונה.

 

חובת מס קבועה 

בין אם הימין נמצא בשלטון בארצות הברית ובין אם השמאל נמצא בשלטון בארצות הברית, חובת המס בארצות הברית היא קבועה. אם אתם זקוקים לייעוץ מס אמריקאי, מס אמריקה יעניקו לכם שירותים מגוונים איכותיים.

 

שאלות ותשובות

 

האם חשוב לי לדעת כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס בארצות הברית?

לכל אזרח אמריקאי, או לכל מי שחייב בדיווח לשירות הכנסות הפנים (IRS) חשוב לדעת כיצד תשפיע אידיאולוגיה פוליטית כזאת או אחרת על מדיניות המס בארצות הברית. האידיאולוגיה הפוליטית המובילה שנמצאת בשלטון תשפיע בסופו של דבר על המיסוי, ואולי גם עליכם בצורה ישירה.

 

האם גובה המס יכול להשתנות בארצות הברית?

מס לא מוטל על כל הרווח או על כל ההכנסה, אלא על חלק מסוים ממנה, שילך לטובת הממשלה. גובה המס שתצטרכו לשלם עשוי להשתנות בהתאם לממשלה כזו או אחרת שתעלה לשלטון, ותקדם גבייה שונה בארצות הברית.

 

מה אפשר לעשות במידה ולא מעניין אותי כיצד אידיאולוגיה פוליטית מעצבת את מדיניות המס באמריקה?

ישנם לא מעט אזרחים אמריקאים שלא מתגוררים בארצות הברית, או מחזיקי גרין קארד, שהפוליטיקה האמריקאית לא מעניינת אותם מספיק. אם אתם נמנים בקרב האנשים הללו, שמחויבים בדיווח למס הכנסה, מוטב לקבל ייעוץ או שירותים מחברה המתמחה במיסוי האמריקאי. גם אם הפוליטיקה לא מעניינת אתכם, בסופו של דבר יש לה השפעות ישירות על המיסוי.

 

האם אידיאולוגיה פוליטית משפיעה על זהות החייבים בדיווח מס?

אידיאולוגיה פוליטית אומנם משפיעה על גובה הגבייה ועל האופן שבו תחול חובת מס על אזרחים שונים או חברות, אך היא לא משפיעה על זהות החייבים בדיווח מס. 

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }