מגישים דו"ח מס תאגידי בארה"ב? כדאי לכם לקרוא את זה

הרחבת פעילות עסקית למישור הבינלאומי אינה שמורה יותר לאילי הון, וכבר הפכה מזמן לעניין שבשגרה. אלא שעם כל ההבטחות שטומנת בחובה פעילות עסקית בינלאומית (פלחי שוק חדשים והזדמנויות עסקיות ייחודיות), פעילות זו אף טומנת בחובה לא מעט סיכונים – חיובי מס גבוהים וחשיפה לסקציות וקנסות בהעדר השמעות לכללי מיסוי נוקשים.

 

הדברים האמורים נכונים במיוחד בכל הנוגע לפעילות עסקית בארצות הברית. על אף היותה "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות", כללי המיסוי בארצות הברית הם מהסבוכים בעולם וכוללים אלפי הוראות חוק. הבירוקרטיה הזו כשלעצמה עשויה להרתיע מפני ביצוע השקעה. החדשות הטובות הן שתכנון מס קפדני טרם ההשקעה וייעוץ מס מקצועי לאורך הפעילות יבטיחו כ תימנעו מחשיפה מיותרת ויאפשרו לעסק שלכם להפוך להצלחה מסחררת. אז מה הדברים שכדאי לכם לדעת לפני השקעה? תמשיכו לקרוא.

 

חובת דיווח מס הכנסה שנתית

ביצוע פעילות עסקית בארצות הברית, בין אם מדובר בסטארט-אפ או בהשקעת נדל"ן, יכולה להיעשות באמצעות מספר מבנים משפטיים. כך, השקעה יכולה להיעשות, בין היתר, באופן ישיר, באמצעות שותפות או חברה בעירבון מוגבל. הבחירה במבנה המשפטי המתאים הינה קריטית שכן היא קובעת את האופן בו תמוסה ההשקעה ואת כללי המס שיחולו עליה. רבות מן ההשקעות מבוצעות על דרך של חברה תאגידית – C-CORPORATION.

 

C-CORP

הינה התאגדות רשומה למטרות השאת רווח, כאשר ההתאגדות הינה בעלת אישיות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה המחזיקים בה באמצעות מניות המשקפות את חלקם היחסי בתאגיד. כיוון שלתאגיד אישיות משפטית נפרדת הרי שאחריותם של בעלי המניות מוגבלת רק לסך השקעתם. בהתאם, חובת המס חלה באופן עצמאי על התאגיד, ולא על בעלי מניותיו.

 

שיטת המיסוי האמריקאית קובעת חובת דיווח מס גורפת ככל שמדובר בתאגידים. על כל תאגיד להגיש מידי שנה דיווח מס שנתי על הכנסותיו הכלל עולמיות.  המועד להגשת דיווח מס שנתי הינו ה- 15 באפריל של השנה העוקבת. ניתן לקבל ארכה להגשת הדיווח עד ליום 15 באוקטובר.

חובת הדיווח אינה פוסחת גם התאגדויות זרות שהינן בעלות פעילות עסקית כלשהי בתחומי ארצות הברית. משמעות הדבר היא כי כל תאגיד, גם תאגיד שהתאגד תחת דיני מדינה אחרת, חייב להגיש לרשות המיסים האמריקאית דיווח שנתי לגבי הכנסותיו שמקורן בתחומי ארצות הברית. תאגידים זרים יגישו את דיווח המס עד ליום 15 ביוני בשנה העוקבת, ואולם הם רשאים לבקש ארכה להגיש את הדיווח עד ליום 15 באוקטובר. במקרים מיוחדים תינתן לתאגיד זר ארכה מיוחדת להגיש את הדיווח עד ליום 15 בדצמבר.

אם כן, בין אם אתם משקיעים באמצעות תאגיד מקומי ובין אם אתם משקיעים באמצעות תאגיד זר – חלה עליכם חובה גורפת להגיש דיווח מס הכנסה לרשויות המס.

טופס 1120 וטופס 1120F

דיווח המס השנתי של תאגידים יעשה בטפסים ייעודיים

 

טופס 1120

טופס 1120 (U.S Corporation Tax Return) ישמש לדיווח של תאגידים מקומיים

 

טופס 1120F

ישמש לדיווח של תאגידים זרים.

העיקרון בשני הטפסים זהה – על התאגיד לדווח על הכנסותיו, הוצאותיו, רווחיו, הפסדיו, ניכוייו, וזיכויו, למסור את כל הפרטים הרלוונטיים לפעילותו העסקית ולבירור חבות המס שלו. ההבדל בין הטפסים הוא כי תאגיד מקומי יצהיר בטופס על הכנסותיו הכלל עולמיות, ואילו תאגיד זר יצהיר על הכנסותיו בתחומי ארצות הברית בלבד.

 

חשיבות מילוי הטפסים

המידע המועבר במסגרת הטפסים הנ"ל משמש לבירור חבות המס, ולכן מהווה מסמך חשוב ביותר. לעיתים מילוי טופסי הדיווח עשוי להיות מעט מורכב וסבוך אך יש חשיבות גדולה למילויו באופן קפדני ביותר. העדר דיווח או דיווח חסר (גם אם נעשה עקב אי הבנה בלבד), עלול לחשוף את התאגיד לסנקציות חמורות, לעיתים אפילו פליליות.

אנו ב – MasAmerica בעלי ניסיון וידע עשיר במיסוי אמריקאי, הן בהיבט תכנון המס והן בהיבט המעשי של הגשת דיווחי המס. אנו עומדים לרשותכם לכל שאלה, נשמח להפוך את ההשקעה שלכם להצלחה.

מגישים דו"ח מס תאגידי בארה"ב? כדאי לכם לקרוא את זה
מגישים דו"ח מס תאגידי בארה"ב? כדאי לכם לקרוא את זה

שאלות ותשובות בנושא

C-Corp הוא סוג של תאגיד שבו המבנה העסקי נפרד מבעליו, כלומר החברה מחויבת במס בנפרד מבעלי המניות שלה.
טופס 1120 הוא טופס החזר מס הכנסה לחברות בארה"ב שיש להגיש מדי שנה על ידי כל התאגידים המקומיים, כולל C-Corps. טופס 1120F הוא החזר מס הכנסה לארה"ב עבור תאגידים זרים, אותו יש להגיש מדי שנה על ידי כל התאגידים הזרים העושים עסקים בארה"ב.
החשיבות של הגשת טפסים אלו היא לוודא שהחברה עומדת כראוי בהתחייבויותיה למס הכנסה. זה כולל דיווח על רווחים והפסדים, קביעת ההכנסה החייבת, חישוב המסים החייבים ותשלום המסים הנדרשים.
חובת הדיווח השנתית למס הכנסה עבור C-Corps היא להגיש טופס 1120 עד היום ה-15 של החודש השלישי שלאחר תום שנת המס (בדרך כלל 15 במרץ). תאגידים זרים חייבים להגיש טופס 1120F עד היום ה-15 של החודש הרביעי לאחר תום שנת המס (בדרך כלל 15 באפריל).

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים