מס עיזבון אמריקאי על מניות

אנשי עסקים ישראלים רבים יודעים שארה"ב היא גן עדן להשקעות אם עושים זאת נכון. אולם שיטת המיסוי האמריקאי יכולה להיות בעייתית דווקא בנושא העיזבון בתחום המניות, דבר שיכול לעלות הרבה מאוד כסף למי שאינו בעל אזרחות אמריקאית. כדי להימנע מתשלום מס עיזבון אמריקאי על מניות, חשוב מאוד להיוועץ ברואה חשבון או יועץ מס מקצועיים הבקיאים בתקנות המיסוי בארה"ב.

 

על מי מוטל מס עיזבון אמריקאי על מניות?

מס עיזבון הוא מיסוי על נכסים וכספים של אדם שנפטר, אשר עוברים ליורשים שלו. זה קורה בכל מקום בעולם, וכמובן גם בישראל. עם זאת, כאשר אדם שנפטר משאיר אחריו מניות בארה"ב, הקושי הוא הרבה יותר גדול. מס ירושה אמריקאי מוטל על כל אזרח ואזרח, אך כאשר המניות או הנכסים עוברים לאנשים שאינם גרים בארה"ב, המס הוא בגובה של 40 אחוזים, דבר שיכול לגרום להפסדים משמעותיים.

 

כיצד ניתן להתמודד עם רשות המיסים באמריקה?

הכלכלה האמריקאית החזקה מושכת אליה הרבה מאוד משקיעים ישראלים, שנהנים ממטבע חזק ומעליות עקביות לאורך זמן בבורסה. המניות של החברות האמריקאיות נחשבות לאיכותיות מאוד, ואנשים לעיתים משקיעים סכומי עתק. עם זאת, הצורך במשנה זהירות הוא עצום, מאחר והמיסוי האמריקאי אינו סלחני במיוחד עבור משקיעים זרים.

בהקשר למס עיזבון אמריקאי על מניות ובכלל, יש הרבה אנשים שמנסים לשנות את רוע הגזירה, ונאלצים להתמודד עם ה- IRS שאינו ממהר לבצע החזרים או להקל ראש. רשות המיסים האמריקאית היא מאוד נוקשה, וגם מבצעת הבחנה ברורה בנושא מס עיזבון בין אזרחי ארה"ב לאזרחים זרים. ההבדלים הם עצומים, שכן לאזרחי ארה"ב יש פטור בגובה 11,200,000 עבור כל הנכסים הבינלאומיים שלהם, עבור אזרחים שהם אינם אמריקאים, פטור של מס עיזבון אמריקאי על מניות יכול להגיע לכ- 60,000 דולר בלבד.

מה הן הפעולות שאפשר לעשות בהקשר למס עיזבון אמריקאי על מניות?

בהתייעצות עם יועץ מס אמריקאי תוכלו לגלות שיש דרכים טובות מאוד להתמודד עם הנושא של מס עיזבון אמריקני על מניות ונכסים. הייעוץ הזה יכול לעזור לכם הרבה מאוד כסף.

שתי הדרכים הטובות ביותר הן:

  • השקעה בארה"ב באמצעות חברת נאמנות ישראלית. במקרה הזה, צריך לשים לב להוצאות הנלוות של עבודה עם חברה, שכן לעיתים הפעולה הזו הופכת ללא משתלמת לעומת המס.
  • קנייה של פוליסת ביטוח חיים לכיסוי החשיפה במס עיזבון. החיסרון הוא תשלום פרמייה שנתית שעלולה לעלות לא מעט, אך גם כאן, יש לקחת בחשבון את המיסוי, בהתאם לנכסים או למניות שיש בידכם.

 

מהי הפעולה המתבקשת להתמודדות עם מיסוי באמריקה?

מס עיזבון בארה"ב על מניות יכול להיות מאוד מתסכל, כמו כל תוכנית מיסוי גבוהה הנוגעת להכנסות. אמנם לא נעים להיערך למס עיזבון ולצוואות כאשר אנשים עוד בחיים, אך פגישה עם רואה חשבון אמריקאי בתחום הזה יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף. חשוב מאוד להיפגש עם רואי חשבון אמריקאיים עם התמחות במס האמריקאי, ולא לגשת לאלטרנטיבות מקומיות זולות יותר, שיכולות לעלות הרבה מאוד בעתיד בגלל טעויות ואי הבנות.

 

טיפול במס עיזבון אמריקאי על מניות – האם יש אופציה מקומית?

עבור ישראלים רבים, ישנה אופציה להיפגש עם רואה חשבון אמריקאי בישראל אשר יעזור לכם מאוד להימנע מקשיי המרחק. בארץ יש חברות איכותיות מאוד אשר עוסקות בנושא, ויכולות לחסוך למשקיעים הישראלים הרבה מאוד כסף בנושא של מס עיזבון אמריקאי על מניות ותחומים דומים. הפגישות פנים אל מול פנים עוזרות מאוד, ויכולות למנוע אי הבנות וכשלי שפה ברגע האמת.

 

כיצד יכול יועץ מס לעזור בנושא של במס עיזבון אמריקאי על מניות?

האמריקאים מאוד קפדנים בפיקוח על מס עיזבון אמריקאי על מניות עבור תושבי חוץ, ויש אפילו בנקים שלא משחררים את הכספים עד שהמיסים שולמו. חשוב לציין שהנושא רלוונטי גם עבור אנשים שגרים בארץ ומשקיעים רק במניות בארה"ב. בסופו של דבר, כל פעולה הקשורה לכספים בארה"ב, צריכה לעבור דרך יועצי מס אמריקאים ייעודיים שמכירים את הנושא באופן ספציפי ויכולים לתת עצות מועילות ונכונות.

 

מה כדאי לעשות לקראת הפגישה עם יועץ המס?

אנשים אשר מתכוננים להתמודד עם מס עיזבון אמריקאי על מניות יכולים להיערך לנושא גם בעזרת האינטרנט. אתר מסאמריקה הוא אתר שנותן הרבה מאוד מידע חשוב, ומפנה אתכם ליועצים הטובים ביותר בישראל, על מנת שיוכלו לעזור לכם בהכנה לקראת העיזבון. נושא המיסוי האמריקאי הוא מורכב מאוד, וגם אם נפגשים עם אנשי מקצוע, חשוב מאוד לנסות לקרוא ולהחכים לפני שעושים צעדים משמעותיים.

 

מה החשיבות של הכרת הנושא של מס עיזבון אמריקאי על מניות?

כל אדם שמבצע פעולה כלכלית מכל סוג, צריך לגשת לייעוץ מס. זה נכון עבור אנשים שפותחים חברות או מעוניינים להשקיע בכל נושא, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. העניין תופס חשיבות מקסימלית כאשר רוצים להשקיע מעבר לים.

לכל מדינה יש את חוקי המיסוי שלה, וגם אם בחלק מהמקומות הם נוחים יותר, וקלים לתמרון, בארה"ב זה ממש לא המקרה. הרבה אנשים משקיעים בארה"ב ורואים שהם נכנסים ל"פינות" של תשלומי מיסוי שקשה מאוד לצאת מהן.

 

מה החשיבות של ייעוץ והכוונה בהקשר למס ירושה אמריקאי על מניות?

חשוב לזכור שמס עיזבון, בניגוד למס ירושה, הוא מס שכולל את כל נכסי העזבון לפני העברתם ליורשים הייעודיים. במס ירושה, התשלום נעשה באופן ספציפי על ההכנסות של היורש מהירושה עצמה. לכן, מס עיזבון הוא מורכב יותר, והצורך בייעוץ והכוונה הוא עצום, כדי לא להפסיד סכומי כסף משמעותיים מאוד.

 

מה הסכנות של הזנחת עניין המיסוי באמריקה?

צריך לזכור שבהרבה מקרים, אנשים בונים על כספי הירושה ומתחייבים עליהם לגבי תשלומים עתידיים. תשלום מס עיזבון אמריקאי על מניות יכול להיות הרסני עבור הרבה מאוד אנשים, שבנו על הכסף הזה להחזר חובות, גם בנושא של ריבית פיגורים ואי יכולת לעמוד בחובות, דבר שידרוש פשיטת רגל.

 

על מי מוטלת האחריות לטיפול בחבות המס בארה"ב?

האחריות על טיפול בנושא של מס עיזבון אמריקאי על מניות הוא באחריות המשקיע, אך גם של בני משפחתו והיורשים הפוטנציאליים. רשויות המס באמריקה לא מבדילות בין אדם לאדם ולא עושות הנחות לאנשים שלא ידעו את החוק, ולא התייעצו עם יועצי מס מתאימים לפני ההשקעה, או בזמן שהרווחים החלו להיכנס.

 

על החשיבות של תכנון מס אמריקאי מקצועי

תיקי מניות אמריקאים הם כמובן פופולריים מאוד בישראל, ויש אנשים שאוהבים להשקיע בחברות הענק כמו גוגל, פייסבוק, קוקה קולה ועוד. עם זאת, כאשר הרווחים מתחילים להגיע, אין תמיד מחשבה קדימה. אנשים צריכים להיות מספיק אחראים כדי להריח את הסכנה, ולקבוע פגישה עם יועצי מס אמריקאיים איכותיים, שיוכלו לכוון אותם לכיוון הנכון. אפשר וצריך לבדוק באינטרנט, ויש אתרים טובים לכך, אך שום דבר לא יחליף פגישה עם יועץ איכותי שמכיר את החוק האמריקאי ואת הפרצות הרלוונטיות למשקיעים הישראלים.

מס עיזבון אמריקאי על מניות
מס עיזבון אמריקאי על מניות

שאלות ותשובות בנושא

אזרחים ותושבי ארה"ב, כמו גם זרים תושבי חוץ שבבעלותם סוגים מסוימים של נכסים הממוקמים בארה"ב, כפופים למס עיזבון בארה"ב על מניות.
משלם המסים הפרטי אחראי לטפל בחבות המס האמריקאית שלו. מס הכנסה דורש מיחידים להגיש החזר מס מדי שנה, ובאחריותו של הפרט לוודא שכל המסים ישולמו בזמן.
בהחלט כן, יועץ מס יכול לעזור עם מס עיזבון בארה"ב על מניות על ידי הכנה והגשה של הטפסים הדרושים ומתן ייעוץ לגבי הפחתת מסים.
הסכנות בהזנחת עניין המיסוי באמריקה כוללות חיוב בעמלות וריבית באיחור, העמדה לדין פלילי ותפיסת נכסים.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי. מומלץ להתייעץ עם הצוות של מסאמריקה לפני כל פעולה. השירות ניתן על ידי צוות מקצועי, דוברי אנגלית ועברית בצורה שוטפת, וכולל עורכי דין ורואי חשבון בעלי רישיונות אמריקאים.

לייעוץ בנושאי מס אמריקאי
צרו קשר עכשיו

תוכן עניינים
מאמרים רלוונטיים נוספים